• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95012107174
  • منبع : نمایندگی سمنان

یک سال حبس برای یک شکارچی آرادانی که با محیط‌بانان درگیر شد

یک سال حبس برای یک شکارچی آرادانی که با محیط‌بانان درگیر شد

ایسنا/سمنان سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان از یک سال حبس برای یک شکارچی آرادانی که با محیط‌بانان یگان محیط‌زیست درگیر شد خبر داد و گفت: شکارچی دیگر این پرونده که بدون مقاومت تسلیم محیط‌بانان شد به 10 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سلاح و مهمات محکوم شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان از یک سال حبس برای یک شکارچی آرادانی که با محیط‌بانان یگان محیط‌زیست درگیر شد خبر داد و گفت: شکارچی دیگر این پرونده که بدون مقاومت تسلیم محیط‌بانان شد به 10 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سلاح و مهمات محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، جواد شاه‌حسینی با بیان اینکه این دو شکارچی متخلف در مناطق تحت مدیریت و حفاظت‌شده شروع به شکار کرده بودند افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست آرادان در حین گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده متوجه حضور دو شکارچی متخلف شده که یک نفر از متخلفین دستگیر و نفر دوم با روئیت مامورین با مسلح کردن اسلحه و نشانه‌روی به سوی آنها به سمت ارتفاعات متواری می‌شود.

وی ادامه داد: در نهایت با همکاری مامورین نیروی انتظامی فرد خاطی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل گردید.

وی گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی شهرستان آرادان و دادگاه تجدیدنظر استان سمنان، با رای قاطع قاضی پرونده، متهم ردیف اول به جرم نگهداری مهمات غیرمجاز علاوه بر ضبط مهمات به نفع دولت به پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم و متهم ردیف دوم به دلیل تمرد نسبت به مامورین دولت در حین انجام وظیفه به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

شاه حسینی ضمن اعلام آمادگی شبانه‌روزی مامورین یگان حفاظت برای برخورد با متخلفین حوزه محیط زیست،از عموم مردم و علاقه‌مندان به طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره‌های رایگان 1540 و 1504اطلاع‌رسانی کنند.

شاه حسینی در پایان ضمن تقدیر از قاضی این پرونده و مامورین نیروی انتظامی شهرستان آرادان یادآور شد: دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان همکاری خوبی در پرونده‌های زیست‌ محیطی با این اداره دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha