• جمعه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95012711736

با اشاره به پرآب شدن هامون؛

میرمرادزهی: آب ورودی به هامون حق آبه نیست

میرمرادزهی: آب ورودی به هامون حق آبه نیست

یک عضو مجمع نمایندگاه استان سیستان و بلوچستان از ورود آب به دریاچه هامون درنتیجه وارد شدن سیلاب از کشور افغانستان به سیستان خبر داد.

یک عضو مجمع نمایندگاه استان سیستان و بلوچستان از ورود آب به دریاچه هامون درنتیجه وارد شدن سیلاب از کشور افغانستان به سیستان خبر داد.

هدایت الله میرمرادزهی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: حدود یک هفته است که سیلابی از افغانستان حرکت و به سیستان ورود کرده و نیمه چهارم هامون را پرکرده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: روزی که سیلاب آمد، ارتفاع آب حدود دو متر بود اما معلوم نیست که چقدر دوام پیدا کند چون سیلاب است و زود می آید وزود هم خشک می شود. امیدواریم ریزش های جوی استمرار داشته باشند و مشکل کم آبی مرتفع شود.

او ادامه داد: وضعیت کشاورزی و زیست محیطی هامون نگران کننده بود و این نگرانی وجود داشت که این آب در کانال ها جا نگیرد اما با تدبیر استاندار این مساله مدیریت شد و آبی که وارد سیستان شده تا حدودی توانسته نگرانی در مورد آب شرب و کشاورزی را مرتفع کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد که آب ورودی به هامون حق آبه نیست و افزود: این آب، سیلاب بوده و حق آبه نیست. حق آبه سیستان هم حقی است که باید برای همیشه ساری و جاری باشد. در حال حاضر هم وزارت امور خارجه و هم مجلس، پیگیر حق آبه سیستان هستند تا این مساله مرتفع شود.

میرمرادزهی همچنین گفت: آبی که الان آمده وضعیت را بهتر کرده اما قبل از این که این سیلاب بیاید، وضعیت نگران کننده بود. ما در یک خشکسالی چند ساله قرار گرفته ایم و آب های فصلی می توانند مشکل را تا حدی برطرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha