• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95031712634
  • خبرنگار : 71234

نقوی حسینی در گفت وگو با ایسنا:

بان کی مون به مسیر اشتباه سازمان ملل اعتراف کرد

بان کی مون به مسیر اشتباه سازمان ملل اعتراف کرد

یک نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد که اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل در مورد خارج کردن نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه به دلیل تهدید برخی از کشورها از قطع حمایت مالی سازمان ملل نشان دهنده اعتراضات و انتقادات درونی این سازمان به تصمیمات و اقداماتش است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جمهوری اسلامی در طول 37 سال گذشته مدام فریاد می زند که سازمان ملل متاسفانه ابزار دست قدرت های سلطه گر شده و تصمیماتش در جهت منافع قدرت های سلطه گر شده است، واقعیتی که برخی کشورها به آن  پی برده و با طرح اعتراضاتی موضوع انتقال سازمان ملل از آمریکا به کشور دیگری را مطرح کردند.

وی افزود: اعتراف اخیر آقای بان کی مون در مورد برداشتن نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه به عنوان دردناک ترین و دشوارترین تصمیم سازمان ملل نشان دهنده اعتراف به رفتن به مسیر اشتباه است. شرایط بد و ناخرسندی که حتی دبیرکل سازمان ملل را ناچار به اعتراف در مورد این تصمیم اشتباه برای منافع برخی دولت ها می کند.

نماینده ورامین تاکید کرد: در شرایطی که سازمان ملل باید حامی زنان و کودکان به خاک و خون کشیده شده و مقابله با تجاوز آشکار به سرزمین آنها باشد اقدامی برعکس انجام داده و نام ائتلاف سعودی را از فهرست سیاه خارج می کند اقدام اشتباهی که حتی دبیرکل سازمان ملل به انجام آن اعتراف می کند که نشان دهنده اعتراضات درون سازمانی است.

نقوی حسینی ادامه داد: اکنون زمان مناسبی است که دستگاه دیپلماسی با استفاده از ظرفیت های موجود برای اثبات اقدامات جانبدارانه سازمان ملل ورود پیدا کند چون شاید تاکنون کشورها مدعی بودند که اعتراضات ایران به اقدامات سازمان ملل برای تامین نشدن منافعش است حال اینکه دبیرکل سازمان ملل به صورت صریح تصمیم اخیر سازمان را زیر سوال برد.

به گفته وی، تشکیل کمپین اعتراضی در مورد عملکرد سازمان ملل موضوعی است که باید دنبال شود همچنین با توجه به اینکه این موضوع در مورد منطقه خاورمیانه رخ داده است لازم است جلسه اضطراری کشورهای غیرمتعهد تشکیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha