• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95031716648
  • منبع : نمایندگی فارس

امام جمعه شيراز تأكيد كرد

جهاداكبر همان جنگ نرم است/ لزوم حضور نخبگان در فضاي مجازي

جهاداكبر همان جنگ نرم است/
لزوم حضور نخبگان در فضاي مجازي

ایسنا/فارس امام جمعه شيراز با اشاره به آيه 52 سوره مبارك فرقان، كه خطاب به پيامبر نازل شده و هرگونه تبعيت و پيروي از كفار را جايز ندانسته است، تنها راه مواجهه با دشمنان را بهره‌گيري از منطق و ادبيات مستحكم قرآن دانست و تاكيد كرد كه امروز جهاد اكبر همان جنگ نرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه فارس، آيت‌الله «اسدالله ايماني» در خطبه‌هاي نماز جمعه 28 خرداد، با تصريح اينكه خطاب آيه 52 سوره مبارك فرقان اگرچه پيامبر معظم اسلام بوده اما امروز خطاب آن به همه مسلمانان جهان است، گفت: هيچ مسلماني مجاز نيست به بهانه فشار و اذيت و برتري اقتصادي و برتري سياسي دشمنان از آنان تبعيت كند.

وي تصريح كرد: مسلمانان به خاطر قدرت منطق و استدلال، بايد از قرآن الهام گرفته و به دشمنان به مبارزه برخيزند. امروز اين تكليف مثل زمان پيامبر به قوت خود باقي است و بايد در مقابل نظام استكبار بياستيم و از استحاله در نظام و فرورفتن در خواسته‌هاي آنان خودداري كرد.

ايماني ادامه داد: امروز بايد از اسلام آمريكايي كه 2 لبه اسلام تكفيري و اسلام ليبرالي تشكيل شده است، نگران بود و به سوي اسلام ناب محمدي(ص) توجه لازم را داشت، امروز جهاد اكبر همان جنگ نرم است كه رهبري بارها و بارها ضرورت آن را يادآور شده و تاكيد كرده‌اند كه در مقابل هجمه فرهنگي، قتل عام فرهنگي، نفوذ فرهنگي و ... دشمن بايد ايستاد.

خطيب جمعه شيراز با تصريح اين‌كه امروز شاهد نفوذ ابزارهاي ضد فرهنگي دشمن در خانه برخي رزمندگان و خوبان هم هستيم، گفت: بايد با بهره‌برداري از ابزار و تكنولوژي پيشرفته امروز و فضاي مجازي، حداكثر استفاده را در ترويج و توجه به اسلام ناب محمدي(ص) ببريم.

وي خاطرنشان كرد: با بودن اين دستگاه‌هاي عريض و طويل، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، حوزه‌هاي علميه، نخبگان و اين همه تشكيلات و سازمان‌هاي فرهنگي كه به عناوين مختلف راه افتاده، چرا هر روز شاهد هستيم كه سبك زندگي غربي نفوذ پيدا مي‌كند؟ چرا شاهد فاصله گرفتن با سبك زندگي اسلامي هستيم؟ اين همان ولنگاري فرهنگي است كه رهبري از آن اظهار نگراني مي‌كنند.

ايماني با اشاره به مقاله روزنامه گاردين و ادعاي اين موسسه در خصوص آمار 80 درصدي ايرانيان در ميان كاربران تلگرام، گفت: گاردين با ذوق‌زدگي مي‌گويد ايرانياني كه از طريق تلگرام ورود به شبكه مجازي مي‌كنند، سرمايه‌اي هستند براي انگلستان.

امام جمعه شيراز خاطرنشان كرد: علت اين است كه سرور اصلي اين شبكه در انگلستان و لندن قرار دارد و دفتر آن در اسرائيل، چرا نبايد گاردين ذوق‌زده شود؟ آنها اينطور استفاده مي‌كنند. چرا محققان و اساتيد و دانشجويان مومن، طلاب حوزه‌هاي علميه، محققان جوان و .. از اين فضا استفاده نمي‌كنند، چرا مقابل دشمن نمي‌ايستند؟

وي با تصريح اين‌كه جهاد كبير تا روز قيامت هم ادامه دارد، گفت: مگر دشمن دست از ما بر مي‌دارد. دشمن زماني ما را رها مي‌كند كه شهروند درجه 2 آنها شده باشيم، اين اشتباهي كه در بعضي از مسئولان و دست‌اندركاران ايجاد شده كه مي‌گويند مي‌توانيم با دشمن كنار بياييم و پنجاه، پنجاه، گفت‌وگو كنيم! چه گفتوگويي، آمريكا اساس اسلام و انقلاب اسلامي را قبول ندارد، آيا با ما گفتوگو مي‌‌ند كه باورمان كند؟

ايماني وظيفه دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه را سنگين دانست و تصريح كرد: امروز بايد علاوه‌بر حفظ جوانان، آنان را به جلو هدايت كرد. بعضي مي‌گويند كافي است كه جوانان را حفظ كنيم، نه بايد جوانان را به جلو هم ببريم. همه نخبگان وظيفه دارند در فضاي مجازي حضوري فعال داشته باشند و با ادبيات قابل فهم با جوانان گفتوگو كنند.

امام جمعه شيراز هم‌چنين با اشاره به 27 خرداد و سالروز تشكيل جهاد كشاورزي در سال 57 به فرمان امام راحل(ره) و تصميم مسئولان براي ادغام اين نهاد با وزارت كشاورزي و تاكيد نمايندگان مجلس آن زمان بر ماندن كلمه جهاد در اين ادغام،گفت: قرار بود جهادگران كنار روستائيان قرار گرفته و راه كشاورزي صحيح را مرور و دنبال كنند.

ايماني كشاورزي را عامل رونق اقتصادي و دست‌يابي به امنيت غذايي دانست و گفت: كشاورزي عرصه گسترده‌اي در اقتصاد است و نمي‌توانيم از آن غفلت كنيم بايد روش‌ها را با شرايط امروز تطبيق دهيم.

او با بيان اين‌كه برنامه‌هاي تدوين شده از سوي جهاد كشاورزي براي رونق اين بخش مفيد است اما به شرط آن‌كه متناسب با اقليم‌هاي چهارگانه استان تطبيق داده شده و در مزارع پياده‌سازي شود.

ايماني توجه به آموزش‌هاي لازم را ضروري توصيف و خاطرنشان كرد: اين‌كه تنها از طريق رسانه‌ها، صدا و سيما و روزنامه‌ها اين اقدام انجام شود كافي نيست، شوراها مي‌توانند ياور و مددكار در اين موضوع باشند.

امام جمعه شيراز در خطبه اول نماز نيز با ارائه تذكراتي در خصوص ماه مبارك رمضان و ابعاد و اثرات روزه‌داري، گفت: معناي واقعي روزه آن است كه اعضا و جوارح، فكر و انديشه از گناه دور باشد، نمي‌شود از خوردن و نوشيدن پرهيز كنيم اما زبانمان هرزه باشد، دست و پا آزاد باشد، فكر و انديشه هر جايگاهي كه مي‌خواهد برود.

وي با بيان اين‌كه در شيراز زماني يكساعت پیش از اذان صبح، در مسجد نو و امام‌زادگان جا براي اداي فريضه نماز شب پيدا نمي‌شد، گفت: آنقدر كه گناه مردم را مي‌كشد، مرگ طبيعي نمي‌كشد. آنچه به ما مي‌رسد از خودمان است.

ايماني افزود: آيا وقوع خشكسالي و باران‌هاي غيرموسمي و ويراني سيل‌ها نتيجه گناه نيست؟ جامعه به گناه آلوده شده و بايد فكري كرد، عزم ملي لازم دارد. مومنان و روزه‌داران و نمازگزاران شيراز آيا مي‌دانيد زير پوست شيراز  چه مي‌گذرد؟

امام جمعه شيراز یادآور شد: آيا مي‌دانيد چه گناهاني زير پوست اين شهر انجام مي‌شود كه اگر فضل پروردگار نبود، آن گناه هرجا واقع مي‌شد، مستوجب عذاب الهي بود. مراقب خود و ديگران،‌ مراقب خيابان و كوچه و بازار باشيم. مغازه‌داران،‌ كارمندان و مردم مومن مراقبت كنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha