• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95032917757
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب:

فاز دوم طرح آماك آماده بهره برداري است

فاز دوم طرح آماك آماده بهره برداري است

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به پیشرفت ۹۹.۹ درصدی فاز دوم طرح آماک از آماده بهره‌برداری بودن این طرح خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خوزستان، بیژن عالی پور ضمن اعلام اين خبر اظهار كرد: فاز دوم این طرح که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است توسط شرکت متن در حال اجراست و اکنون در مرحله راه‌اندازی نهایی قرار دارد.

 

وی با اشاره به جلسه‌های مختلف با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره کار فاز دوم طرح آماک افزود: در حال ارائه تمهیداتی به منظور مرتفع کردن نواقص و کمبودهای این طرح هستیم تا هرچه زودتر راه‌اندازی شود.

 

عالی پور، پیشرفت کلی فاز دوم طرح آماک را ٩٩,٩ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: تاخیر در بهره‌برداری از این طرح مربوط به پیمانکار اجرایی است که این موضوع از سوی مسئولان نفت در حال پیگیری است.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یادآور شد: اکنون با تلاش بخش‌های مختلف در حال همراهی و همکاری برای تسریع در راه‌اندازی این طرح مهم هستيم.

 

به گزارش ايسنا، طرح جمع آوري و جلوگيري از سوزاندن گازهاي همراه نفت لايه بنگستان ميدان‌هاي آب تيمور منصوري، مارون، اهواز و كوپال موسوم به طرح «آماك» يا طرح No Flaring است كه واژه آماك نيز برگرفته از حروف اول همين ميادين مي‌باشد.

 

به دليل اين‌كه گازهاي همراه نفت لايه بنگستان به سبب دارا بودن گاز هيدروژن سولفوره قابل استفاده نيستند و در مشعل‌هاي واحدهاي بهره‌برداري مربوطه مي‌سوزند، در قالب طرح آماك در كنار هر يك از ايستگاه‌هاي بهره‌برداري يك ايستگاه تقويت فشار براي گازهاي همراه احداث شده تا گازها پس از جمع‌آوري، تراكم و نم‏زدايي از طريق شبكه خطوط لوله به پالايشگاه شيرين‌سازي پروژه منتقل و توسط حلال دي اتانول آمين، گوگردزدائي و به گاز شيرين تبديل شود.

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha