• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 95040100351

نعمت خلیفه: انتظار زیاد از تکواندوکاران فشار روانی را زیاد می کند

نعمت خلیفه: انتظار زیاد از تکواندوکاران فشار روانی را زیاد می کند

سید نعمت خلیفه می گوید زمین المپیک متفاوت است و نمی شود چیزی را پیش بینی کرد.

کارشناس تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص تیم المپیکی ایران، اظهار کرد: تیم مردان ایران سه تکواندوکار شاخص دنیا را در اختیار دارد. ما در همه اوزان شانس کسب مدال المپیک داریم. هم اکنون خدابخشی و عاشورزاده در دو وزن صدرنشین جهان هستند.

وی ادامه داد: این تیم بارها در رقابت های مختلف خود را ثابت کرده است. قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی افتخارات ارزشمندی هستند که در کارنامه ایران است. تکواندوی ایران هم اکنون در جهان بهترین است.

خلیفه با بیان این که انتظارات از تکواندوکاران زیاد است، خاطر نشان کرد: به نظرم انتظار زیاد از تکواندوکاران فشار را روی آنها زیاد می کند. زمین المپیک متفاوت است و نمی شود هیچ پیش بینی کرد. نباید گفت که مثلا ۳ مدال برای ایران در تکواندو کنار گذاشته شده است زیرا همه ورزشکارانی که پا به المپیک می گذارند برای کسب بهترین نتیجه آمده اند و قطعا آماده اند.

این کارشناس تکواندو در ادامه افزود: در المپیک بیشتر آمادگی ذهنی جواب می دهد زیرا همه ورزشکاران آماده هستند و سال ها برای المپیک تلاش کرده اند. کسی موفق است که بتواند آمادگی ذهنی خود را در بالاترین سطح قرار دهد و با فشار روانی المپیک کنار بیاید. ممکن است بهترین قهرمانان دنیا نیز در المپیک نتیجه نگیرند. پس نمی شود انتظار نا به جا از تکواندوکاران داشت و از حالا برای آنها پیش بینی سه مدال کرد. اما توانایی تکواندوکاران ما بسیار زیاد است و من به آنها امیدوارم.

وی تصریح کرد: قطعا مربیان تیم ملی تکواندو نمایندگان ایران را به بالاترین سطح فنی و روانی می رسانند. برای این تیم زحمات زیادی کشیده شده و با تلاشی که کادر فنی، تکواندوکاران و مسوولان فدراسیون کرده‌اند، لایق بهترین ها هستند.

خلیفه  در خصوص شرایط کیمیا علیزاده ، اضافه کرد: علیزاده یک پدیده است. او توانسته بارها شگفتی ساز شود. به نظرم اگر مبارزات همیشگی خود را انجام دهد می تواند در المپیک هم تاریخ ساز شود و اولین مدال بانوان را در المپیک بگیرد.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در پایان در خصوص ادامه همکاری‌اش با این تیم بیان کرد: در فصل آینده نیز با تیم دانشگاه آزاد در لیگ برتر تکواندو شرکت خواهیم کرد. استخوان بندی تیم تقریبا مانند سال گذشته است. فقط در اوزانی که مشکل داریم قطعا تکواندوکارانی جذب خواهیم کرد اما شاکله تیم مثل سال گذشته است. امیدوارم سال آینده با اقتدار ظاهر شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha