• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 95040101032
  • خبرنگار : 71506

زیدوند: سطح تورنمنت لهستان در حد جهانی بود/ آماده‌ام هر جا بگویند کشتی بگیرم

زیدوند: سطح تورنمنت لهستان در حد جهانی بود/ آماده‌ام هر جا بگویند کشتی بگیرم

فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم ایران‌ سطح رقابت‌های تورنمنت لهستان را در حد مسابقات جهانی دانست و گفت: ‌در هر وزن مدعیان زیادی به این رقابت‌ها آمدند و خوشحالم که توانستم با حضور مدعیان به مدال طلا برسم.

مهدی زیدوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قهرمانی خود در تورنمنت کشتی فرنگی لهستان، اظهار کرد: سطح مسابقات در تمامی اوزان بسیار بالا بود و می‌توان گفت هر کشتی گیری که سهمیه  المپیک را گرفته بود پا به این رقابت‌ها گذاشت تا خود را محک بزند. به جرات می گویم که این تورنمنت در حد مسابقات جهانی بود و مدعیان زیادی حضور داشتند.

فرنگی  کار وزن 66 کیلوگرم ایران افزود: کشتی‌گیرانی در تورنمنت لهستان حضور پیدا کرده‌اند که کمترین عنوانشان کسب سهمیه المپیک بود. من هم مثل همیشه سعی کرده‌ام کم نگذارم و خوشحالم با تلاشی که از خود نشان دادم و با دعای خیر مردم مزد زحماتم را گرفتم.

وی  با اشاره به رقبای خود در این مسابقات ، خاطر نشان کرد: در دور اول موفق شدم قهرمان آسیا را از پیش‌رو بردارم. سپس نفر اول  لهستان و همچنین قهرمان رقابت‌های پان آمریکن که یک رقیب قدر کوبایی بود و موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود را شکست دادم. در کشتی فینال هم حریف کره‌ای که قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی بود را از پیش‌رو برداشتم. در مجموع از عملکردم در این رقابت‌ها راضی هستم و خدا را شکر می‌کنم که توانسته ام به مدال طلا برسم.

دارنده مدال برنز آسیا در سال 2016 با بیان این که توانایی‌هایش کمتر از قهرمانان جهان و  المپیک نیست، افزود: قبل از اعزام به این مسابقات به خاطر این که همه می گفتند امید نوروزی انتخابش به عنوان نماینده ایران در  المپیک قطعی است، دیگر نمی خواستم کشتی بگیرم، اما وقتی با بنا صحبت کردم، یکسری حرف‌ها را به من زد که انگیزه گرفتم و به رقابت‌های لهستان رفتم که خوشبختانه در نهایت به مدال طلا رسیدم.

زیدوند در پاسخ به این سوال که آیا به مسابقه انتخابی برای حضور در المپیک فکر می‌کند یا خیر؟ گفت: هیچ چیزی از حریفانم کم ندارم و  آماده هستم هر جا که کادرفنی صلاح بداند کشتی بگیرم.

زیدوند با انتقاد از اظهار نظر برخی از کارشناسان پس از عملکرد نه چندان خوبش در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بیان‌ کرد: پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در جام تختی و تورنمنت باکو به مدال طلا رسیدم و در مدت پنج – شش ماه در سه تورنمنت حاضر شدم و هر بار وزن کم  کردم. به همین علت در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتوانستم آن طور که باید کشتی بگیرم ، ولی یکسری از اهالی کشتی که جزو خانواده‌ کشتی به حساب می آیند به راحتی دست به تخریب من زدند و بدترین انتقادها را علیه من مطرح کردند.

وی افزود: بهتر این بود که این افراد که ریش سفیدان کشتی هم محسوب می‌شوند اگر ایرادی در کارم دیدند را به خودم بگویند نه این  که آن را در رسانه‌ها مطرح کنند.

انتهای‌ پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha