• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 95040101155

مقانلو: تغییر چیدمان جدول المپیک به نفع تکواندوکاران است

مقانلو: تغییر چیدمان جدول المپیک به نفع تکواندوکاران است

سرمربی تیم ‌ملی تکواندو گفت: تغییر در نحوه چیدمان جدول المپیک باعث می‌شود که تکواندوکاران رقبای خود را بهتر بشناسیم.

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تغییر در نحوه چیدمان جدول قرعه‌کشی تکواندو در  المپیک، خاطر نشان کرد: برای همه کشورها این شیوه بهتر است ، زیرا نسبت به حریفان شناخت بیشتری پیدا می‌کنیم. ما هر 15 رقیب  المپیکی را رقبای اصلی می دانیم و هر تکواندوکاری که به  المپیک رسیده است مطمئنا پرقدرت است و نباید آن را دست کم گرفت ، ولی با توجه به رنکینگ بیشتر برنامه مان روی حریفانی است که حریف قطعی ما در  المپیک خواهد بود. به این توجه نمی‌کنیم که رقیب در کجای رنکینگ قرار دارد ، زیرا ممکن است آن حریف دیرتر به مسابقات رسیده باشد و نتوانسته در رنکینگ بالا بیاید و یا از طریق مسابقات قاره‌ای به سهمیه دست یافته است.

وی در ادامه با بیان این که برنامه‌ریزی مشخص باعث می‌شود که بازخورد خوبی بگیریم، اذعان‌ کرد: ما از قبل یک استراتژی مشخصی داشتیم و با هدف و برنامه پیش رفتیم. برنامه‌ریزی باعث می‌شود که درصد اشتباه‌ها کمتر باشد و هدف مشخص باشد. از حالا نیز برای المپیک 2020 برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اگر که من بودم کار را ادامه می‌دهم و اگر فرد دیگری جایگزین من شد، اگر دوست داشت می‌تواند از این برنامه استفاده کند.

سرمربی تیم ‌ملی تکواندو با اشاره به این که تیم ‌ملی از روانشناسی استفاده نمی‌کند، اضافه‌ کرد: من اعتقاد به روانشناس دارم، اما روانشناسی که سال‌ها در کنار تکواندوکاران باشد نه این که دو ماه باقی‌ مانده به سفر در کنار ورزشکار حاضر شود ، زیرا شناخت کافی از ورزشکار پیدا نمی‌کند. روانشناس ورزشی نیاز است اما به شرطی که از ابتدا در کنار مجموعه فعالیت کرده باشد.

وی ادامه‌ داد: ما در تیم مهرداد یوسفی را داریم که به عنوان بدنساز تیم ‌ملی است. او دکترای روانشناسی دارد و در این زمینه بسیار به تیم ‌ملی کمک می‌کند. ما یک کانالی  نیز در تلگرام راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن کلمات انگیزشی و موثر را قرار می‌دهیم. تکواندوکاران  المپیکی که عضو این کانال هستند با دیدن این جملات انگیزه می‌گیرند. از این دست فعالیت‌هایی که برای ایجاد انگیزه در تکواندوکاران  المپیکی می‌شود را انجام داده‌ایم.

سرمربی تیم ‌ملی در خصوص مراسم افطاری با رییس جمهور ، اضافه‌ کرد: خوشحال هستم که رییس جمهور نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد و این چنین از ورزشکاران حمایت می‌کند. از نظر من ورزش قهرمانی حتی از ورزش همگانی نیز مهم‌تر است، زیرا ورزش قهرمانی باعث ایجاد انگیزه، شعف و شادی مردم است و به نوعی باعث می‌شود که ورزش همگانی نیز رشد پیدا کند و سلامت جامعه نیز تامین شود. ملاقات با رییس جمهور باعث ایجاد انگیزه مضاعفی در ورزشکاران شده است.

مقانلو در خصوص اردوی تیم ‌ملی مردان در اهواز، اظهار کرد: از هشتم تیر ماه راهی اهواز می شویم و 44 روز در آنجا اردو داریم. این اردو بیشتر برای  المپیک 2020 است، زیرا ما می‌خواهیم با رفتن تیم ‌ المپیکی به استان‌های دیگر انگیزه ای برای تکواندوکاران ایجاد شود و در این اردوهای مشترک قطعا تکواندوکاران مستعدی شناخته خواهند شد. اگر بتوانیم در این اردوهای مشترک 10 تکواندوکار نخبه را نیز به اردوی تیم ‌ملی دعوت کنیم برای ما کافی است. این کار به رشد و توسعه تکواندو کمک می‌کند و کاری زود بازده است.

وی در پایان گفت: بعد از آن نیز به ارومیه خواهیم رفت و یک اردوی مشترک با تکواندوکاران این استان خواهیم داشت. ما 49 جلسه تمرین داریم که این تمرین از 25 خرداد ماه آغاز شده و تا 19 مرداد ماه که اعزام می شویم ادامه‌ دارد. در این 49 روز یک برنامه مسنجمی را گذاشته ایم تا مهارت فنی و ذهنی تکواندوکاران را به حداکثر برسانیم. کاری می‌کنیم که تکواندوکاران با آمادگی ذهنی از حداکثر پتانسیل‌ فنی خود استفاده کنند.

انتهای‌ پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha