• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 95040101235

غیبت قهرمانان بنام ووشو در قهرمانی آسیا

غیبت قهرمانان بنام ووشو در قهرمانی آسیا

حسین اوجاقی درباره غیبت چهره های شاخص از مسابقات قهرمانی ووشوی آسیا گفت: عدم حضور قهرمانان ساندا فرصت خود نمایی به جوانان می‌دهد.

سرمربی تیم ملی ساندا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی دانشجویان ایران (ایسنا) ، در خصوص رقابتهای انتخابی تیم ملی، گفت: دومین مرحله اردو را سپری می کنیم و هشت تن از اعضای تیم ملی بعد از برگزاری مسابقه انتخابی مشخص شده اند. تکلیف دو وزن دیگر روز یکشنبه ششم تیر ماه مشخص می شود و مسابقه انتخابی در وزن 75- و 85- کیلوگرم برگزار می شود تا در نهایت 10 سانداکار در اردو بمانند.

وی در خصوص عدم حضور سه تن از قهرمانان بنام ووشو در قهرمانی آسیا، خاطر نشان کرد: حمیدرضا قلی پور و محسن محمد سیفی به دلیل مسائل شخصی از فدراسیون درخواست کرده اند که در قهرمانی آسیا شرکت نکنند و این دوره را استراحت کنند زیرا سالها در اردو و مسابقات هستند و شاید این استراحت نیز برایشان لازم است. البته هردو سانداکار در جام جهانی که در آبان ماه برگزار می شود شرکت خواهند کرد. امیر فضلی از دیگر قهرمانان ووشو نیز در قهرمانی آسیا حضور ندارد. او که از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شد و جراحی کرده، به تشخیص پزشکش تمرین نمی کند و طول درمان خود را سپری می‌کند. او هم به احتمال زیاد به جام جهانی برسد.

اوجاقی با بیان اینکه عدم حضور قهرمانان مطرح به جوان ها فرصت خودنمایی داده است، خاطر نشان کرد: با شرایط پیش آمده تیم ایران بسیار جوان است و فرصت پیش آمده که قهرمانان جوان عرض اندام کنند. اینها پشتوانه ووشوی ایران هستند و خوب است که میدان دیده شوند.

وی با اشاره به حضور مربی چینی در ایران گفت: مربی ساندا برای هدایت تیم ملی جوانان از هفته آینده به ایران می آید. وی در بزرگسالان نیز به ما کمک خواهد کرد و از سومین مرحله اردو در کنار ما خواهد بود.
اوجاقی افزود: رزومه این مربی چینی قابل قبول است او از قهرمانان چین و مربی یکی از استان های این کشور بوده است. متاسفانه انجمن چین آنطور که باید با ایران همکاری نکرد و مربیان تراز اول خود را در اختیار ایران قرار نداد زیرا چینی ها نسبت به ایران احساس خطر می کنند و واهمه دارند که ایران چین که مهد ووشوی جهان است را بگیرد.

سرمربی تیم ملی ساندا در پایان در خصوص ادامه حضور مربی کشتی در تیم ملی اظهار کرد: ما همچنان همکاری خود را با رضایی منش مربی کشتی تیم ملی ساندا ادامه می دهیم. ایران در کشتی قدرت اول جهان است و باید از این فرصت استفاده کرد. سانداکاران از فنون کشتی و درگیری بهتر از گذشته استفاده می کنند. حتی سال گذشته در رقابت های جهانی شاهد بودیم که سانداکاران خیلی خوب از فنون کشتی استفاده کردند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha