• شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۵ / ۰۱:۳۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 95040102167
  • خبرنگار : 71506

رودکی: مشکل از جانب مسئولان است نه جودوکاران المپیکی/ حق جودوکاران صرف خرید موبایل شد

رودکی: مشکل از جانب مسئولان است نه جودوکاران المپیکی/ حق جودوکاران صرف خرید موبایل شد

مدیر تیم‌های ملی جودو با بیان اینکه جودوکاران المپیکی به خوبی در حال تمرین هستند و شانس کسب مدال در المپیک را دارند، گفت: اگر ایرادی هم وجود دارد از جانب مسئولان است.

محمدرضا رودکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت سه جودوکار المپیکی ایران که در حال حاضر در اردوی چناران به سر می‌برند اظهار کرد: من به همراه تیم به این اردو نرفتم اما در جریان وضعیت جودوکاران المپیکی هستم خدا را شکر شرایط بد نیست و تا آنجا که توانستیم به لحاظ حمایت‌های مالی و حضور در تورنمنت‌های خارجی از تیم حمایت کردیم. البته کشورهای دیگر دائما در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کنند و از هر تورنمنت مستقیم به تورنمنت دیگر می‌روند اما ما مجبور بودیم به ایران بیاییم و دو هفته زمان صرف کنیم تا بتوانیم برای حضور در یک تورنمنت ویزا بگیریم.

مدیر تیم‌های ملی افزود: حضور در تورنمنت‌های و اردوهای مشترک کشورهای ترکیه و بلاروس نقش بسیار مهمی در افزایش تجربه و آمادگی سه المپیکی ما داشت در حال حاضر نیز منتظر دریافت ویزا برای اردوی اسپانیا هستیم و اگر شرایط حضور در این اردو نیز مهیا شود، در یک تورنمنت بسیار مهم دیگر شرکت خواهیم کرد. در اسپانیا تمام کشورهای قدرتمند دنیا مانند کره و ژاپن نیز حضور دارند و تمرین جودوکاران ما با نفرات شاخص جودوی دنیا قطعا نقش بسیار مهمی در کسب نتایج آن‌ها در المپیک خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این اردوهای مشترک تمامی قهرمانان جهان و المپیک حضور دارند و خود را مهیای حضور در المپیک می‌کنند. جودوکاران ما نیز به جای اینکه در مبارزات رسمی به مصاف حریفان بروند، در تمرین‌ها می‌توانند با آنها چندین مرتبه مبارزه کنند و با نقاط قوت و ضعف خود به خوبی آشنا شوند.

رودکی درباره ارزیابی خود از نحوه عملکرد نصرت سرمربی ازبکستانی تیم ملی گفت: خدا را شکر او یک مربی باتجربه و بی‌حاشیه است که در شرایط امروز جودو می‌تواند به تیم ملی کمک کند. او به خوبی می‌داند چگونه باید با ورزشکارانش صحبت کند و از سوی دیگر با فدراسیون کاملا هماهنگ است. خدا را شکر از سمت نصرت هیچ مشکلی وجود ندارد و او به خوبی در حال انجام کارهایش است.

وی درباره علت برگزاری اردوی نفرات المپیکی جودو ایران در شهر چناران گفت: چناران جزو بهترین پایگاه‌های جودوی ایران که توانسته استعدادهای خوبی را به این رشته معرفی کند محسوب می‌شود. از سوی دیگر زادگاه جواد محجوب قهرمان جودوی ایران است و به دلیل اینکه در آنجا محل تمرینی و امکانات بدنسازی مناسبی وجود داشت تصمیم گرفتیم اردو را در این شهر برگزار کنیم. خدا را شکر بچه‌ها مشکل خاصی ندارند و به خوبی در حال تمرین هستند.

قهرمان سابق جودوی ایران درباره پیش‌بینی خود از نحوه نتیجه‌گیری سه جودوکار المپیکی ایران در ریو گفت: محجوب و مولایی در تورنمنت‌های بزرگ دنیا به مدال رسیده‌اند و مقابل حریفان قدرتمند خارجی موفق به کسب پیروزی شده‌اند. به اعتقاد من آن‌ها نزدیک به کسب به مدال هستند اما ضعف بزرگ ما به برنامه‌ریزی و عدم حمایت کافی بازمی‌گردد. به دلیل این حجم از تغییر و تحولات در فدراسیون، متاسفانه باعث عدم حمایت کافی و بروز برخی حواشی برای جودو شده است. ضعف از طرف ما مسئولان بوده وگرنه جودوکاران کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. ما با هزار مشکل توانستیم به کمک اسپانسر در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک حضور پیدا کنیم و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد سهمیه‌های ما نیز به خطر می‌افتاد. البته خدا را شکر با توجه به فرصت کمی که در اختیار داشتیم موفق شدیم آرامش خوبی را بر تمرین‌های تیم ملی حکمفرما کنیم و در چند تورنمنت خارجی نیز حضور موفقی داشته باشیم.

رودکی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا درباره نحوه عملکرد گواری سرپرست جدید فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: او به لحاظ شخصیتی فوق‌العاده آرام و در همه کارها با وزارت ورزش و جوانان هماهنگ است. گواری آرامش خوبی را به جودو آورده و دیگر خبر چندانی از حواشی‌های گذشته نیست و آدم‌هایی که باعث وجود حاشیه برای جودو شده بودند حضور ندارند.

مدیر تیم‌های ملی جودو در پایان درباره علت مصاحبه‌های خود علیه رشید خدابخش سرپرست قبلی فدراسیون جودو و اینکه چرا رابطه وی با خدابخش به یکباره شکرآب شده است گفت: متاسفانه به یکباره همه چیز به هم ریخت. به هیچ وجه انتظار نداشتم برخی اتفاقات رخ بدهد. مقدار پولی که توسط اسپانسر قرار بود هزینه حقوق جودوکاران المپیکی و آسیایی شود، به خرید گوشی‌های تلفن همراه برای روسای هیات‌های استانی اختصاص یافت که در نهایت حراست وزارت ورزش با این موضوع برخورد و گوشی‌ها را ضبط کرد. این گونه مسائل باعث شد دیدگاه من نسبت به برخی افراد کاملا تغییر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۵ ۱۵:۳۷

با سلام این رودکی هم هر روز حرف هایش تغییر می کند. در 7 سال گذشته با رضوی، امینی و رستگار درگیر شد. این هم نظرش در مورد خدابخش که پست داد به رودکی. کلا حاشیه است این رودکی، تیم ملی رو هم به حاشیه برده