• یکشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95040103236
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون آبفا اصفهان خبر داد:

کاهش ظرفیت چاه‌های "فلمن" به 400 لیتر در ثانیه

کاهش ظرفیت چاه‌های "فلمن" به 400 لیتر در ثانیه

ایسنا/اصفهان معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا اصفهان گفت:  قیمت تمام شده آب در سطح کشور یک هزار تومان است که در حال حاضر آبفا هر متر مکعب آب را 370 تومان می‌فروشد.

به گزارش ایسنا، رضا رضایی به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اصفهان 87.8 انشعاب خانگی و 12.2 انشعاب غیر خانگی دارد که 79.4 مصرف در انشعابات خانگی و 20.6 در غیر خانگی است.

وی افزود: سالانه حدود 27 تا 30 هزار مشترک جدید به شبکه اضافه می‌شود به طوریکه باید حدود 4 تا 5 درصد افزایش مصرف داشته باشیم.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا اصفهان با بیان اینکه آبفای اصفهان جز شرکت‌های خط قرمز و بحران آب است، تصریح کرد: این شرکت دید اقتصادی را کنار گذاشته و مشترکین را به کم مصرف کردن تشویق می‌کند.

رضایی ادامه داد: قیمت تمام شده آب در سطح کشور یک هزار تومان است که در حال حاضر آبفا هر متر مکعب آب را 370 تومان می‌فروشد.

وی با بیان اینکه تمام مشترکین پر مصرف شناسایی شده‌اند، خاطر نشان کرد: سال 93 به 355 هزار مشترک پر مصرف و سال گذشته به 295 هزار مشترک پر مصرف اخطار کتبی داده شد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا اصفهان اضافه کرد: سال 93  حدود 302 میلیون متر مکعب و سال 94 حدود 297 میلیون متر مکعب فروش داشته‌ایم که این رقم نشان از کاهش 1.5 درصدی فروش است.

رضایی با بیان اینکه 80 درصد مصرف در بخش خانگی است، گفت: مصارف مشترکین به سه دسته تقسیم می‌شود. مصارف صفر تا 20 متر مکعبی که الگوی مصرف هستند، مصارف 20 تا 40 متر مکعب و مصارف بیش از 40 متر مکعب. سال 87  مصرف گروه اول 47.4 و سال 94 حدود 68.2  و در حال حاضر حدود 84 درصد است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه 1522 در شش ماهه اول سال جاری اضافه کرد: شهروندان از طریق این سامانه 22 خدمت آبفا مانند خرید انشعاب آب و فاضلاب، پرداخت قبوض و ... را دریافت می‌کنند.

غلامی معاون بهره برداری شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه از 11 حلقه چاه فلمن تنها دو چاه در مدار است، گفت: به دلیل خشکسالی زاینده رود ظرفیت چاه‌های فلمن از 2500 لیتر در ثانیه به 400 لیتر در ثانیه کاهش رسیده است و پیش بینی می‌شود تا دو هفته دیگر این میزان کاهش یابد و به نقطه صفر برسد.

وی ادامه داد: شرکت آبفا، با چاه‌های استیجاری، حفر چاه و ... توانسته بخشی از کمبود آب را جبران کند که امیدواریم مشکل خاصی در مصرف نداشته باشیم. بهداشت آب خط قرمز شرکت آبفا است و حتی به قیمت بی آبی مردم حاضر نیستیم آب غیر بهداشتی به مشترکین بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha