• دوشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95040103751
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری:

با تقویت اشتغال می‌توان نرخ جمعیت را افزایش داد

با تقویت اشتغال می‌توان نرخ جمعیت را افزایش داد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر بتوان مسائلی نظیر اشتغال و بهداشت و درمان را تقویت کرد، شاهد افزایش نرخ جمعیت سالانه بین یک تا دو درصد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان، اظهار کرد: افزایش نرخ جمعیت تابع عوامل متعددی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تغییر الگوی زندگی است.

وی تصریح کرد: تبعیت از فرهنگ غربی، شبکه‌های ماهواره‌ای و سیستم‌های اطلاع‌رسانی از جمله ابزار این تغییر هستند.

سلیمانی دشتکی افزود: عوامل دیگری مانند عدم تعادل بین درآمدها و هزینه‌های خانوار، ترس خانواده‌ها از آینده فرزندان و افزایش نرخ بیکاری نیز در این زمینه موثر هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هر چه یک جامعه به سمت صنعتی شدن و شهری شدن پیش‌روی کند، میزان زاد و ولد در آن کاهش و طلاق افزایش میابد.

وی خاطرنشان کرد: یک دگردیسی با تلاش و همدلی دستگاه‌های استان در حال حادث شدن است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: اگر بتوان مسائلی نظیر اشتغال و بهداشت و درمان را تقویت کرد، شاهد افزایش نرخ جمعیت سالانه بین یک تا دو درصد خواهیم بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از خطراتی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند پیشگیری از باروری خودخواسته است که می‌تواند فرزندآوری آنان را در آینده دچار مشکل کند.

وی گفت: پیشرفت علم پزشکی و یافتن راه‌های درمان مختلف در کنار انجام کار فرهنگی قوی می‌توانند باعث افزایش نرخ باروری شوند.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از مسائل فرهنگی سن ازدواج را کاهش داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: افزایش اشتغال و افزایش میزان درآمد جامعه نیز در این زمینه مهم هستند که دستگاه‌های استان در همین راستا و در چارچوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد 10هزار شغل را برای سال جاری پیش‌بینی کرده‌اند.

بیش از 700 واحد مسکن مهر برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد ساخته می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری کمیته امداد امام خمینی(ره)  استان ساخت بیش از 700 واحد مسکن مهر در سال جاری برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را در برنامه دارد.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در ضیافت افطار ایتام استان، اظهار کرد: با تکیه بر وحدت و همدلی موجود در استان، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خدمات بزرگی به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: یکی از این خدمات همکاری با خیرین ارزشمندی است که در جهت حمایت از این افراد تحت پوشش فعالیت می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خیرین در اموری مانند ازدواج جوانان، ادامه تحصیل آنان و تهیه مسکن کمک‌های قابل توجهی ارائه کرده‌اند.

سلیمانی دشتکی افزود: خیرین استان در طرح اکرام ایتام و جذب کمک‌های مختلف در سطح کشور شاخص هستند و در زمینه‌های مختلف کارهای شاخصی انجام داده‌اند.

وی گفت: اگر چه تلاش زیادی در جهت تقویت زیرساخت‌های رفاهی، مقابله و ترمیم حوادث انجام شده است اما سوانح و وقایعی وجود دارند که نتایج ناگواری دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) خودکفایی افراد تحت پوشش است اما در بسیاری از مواقع چاره‌ای به جز حمایت و یاری رساندن نیست.

سلیمانی دشتکی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) بانی این کار و خیرین یاری‌رسان این نهاد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره)  استان ساخت بیش از 700 واحد مسکن مهر در سال جاری برای نیازمندان تحت پوشش را در برنامه دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در موضوع ازدواج اولویت با افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)  قرار داده شده است.

سلیمانی دشتکی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)  یادگار امام خمینی(ره) است که در جهت خودکفایی و اکرام افراد تحت پوشش گام‌های بزرگ برداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha