• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95040107240
  • منبع : نمایندگی کرمان

مدیرعامل پتروشیمی فجر کرمان:

پتروشیمی کرمان، پشت درهای محیط زیست!

پتروشیمی کرمان، پشت درهای محیط زیست!

ایسنا/کرمان مدیرعامل پتروشیمی فجر کرمان آخرین وضعیت راه‌اندازی این مجتمع را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، "محمد عباسی" صبح امروز 13 تیرماه در نشست وزیر کشور با جمعی از فعالان اقتصادی استان کرمان اظهار کرد: به لحاظ آب های سطحی، وضعیت کل کشور مشابه است و با توجه به اینکه در آب های زیرزمینی شرایط خوبی وجود ندارد، تنها موردی که وجود دارد، انتقال آب از دریای عمان و مرکز ایران است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های گاز است و برای نخستین بار در جنوب شرق کشور، استفاده از صنعت نفت در کرمان مطرح شده و مجتمع پتروشیمی فجر کرمان از دو سال قبل تاسیس شده است، افزود: کرمان به دلایل بسیار متعددی یکی از ظرفیت های مهم برای صنعت پتروشیمی است و به لحاظ اینکه این صنعت، صنعتی اشتغالزایی است، پتانسیل خوبی در این زمینه و ایجاد ارزش افزوده بسیار بالایی برای استان کرمان خواهد داشت.

مدیرعامل پتروشیمی فجر کرمان بیان کرد: این مجتمع شامل پنج واحد پتروشیمیایی است و هر سه محصولی که این مجتمع تولید خواهد کرد، وارداتی است که برای نخستین بار در ایران تولید آنها را خواهیم داشت.

مدیر پتروشیمی فجر کرمان با بیان اینکه پیشنهاد داده ایم که این مجتمع به عنوان منطقه ویژه اقتصادی فعال شود و کار مطالعاتی در این زمینه انجام شده است افزود: پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی فجر کرمان در زمینی به مساحت یک هزار و 200 هکتار بین کرمان و رفسنجان در حال اجراست که هزاران شغل ایجاد خواهد کرد و در حال حاضر حدود 240 واحد پایین دستی آماده اجراست.

عباسی با بیان اینکه وجود گاز و پتروشیمی فجر کرمان می تواند، علاوه بر واحدهای ما، صدها کارخانه پایین دستی در چرم، کاغذ دیواری و ... احداث کند، افزود: یکی از مشکلات راه اندازی این مجتمع، تمرکز قدرت در تهران است و به عنوان مثال در یک بحث کوچک محیط زیستی که در کرمان تایید شده، از یک سال قبل معطل و پشت درهای محیط زیست گیر هستیم.

در این جلسه "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور اظهار کرد: در بروکراسی اداری متاسفانه مشکلات وجود دارد، اما این مسیر هموار شده و امیدواریم به تدریج مشکلات حل شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha