• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95040110835

"حضور 63 ورزشکار در المپیک افتخار بزرگی است"

سجادی: به انتخاب دبیر فدراسیون فوتبال ورود نمی‌کنم/ افشارزاده مثل یک مدیرعامل عمل می‌کند

سجادی: به انتخاب دبیر فدراسیون فوتبال ورود نمی‌کنم/ افشارزاده مثل یک مدیرعامل عمل می‌کند

معاون توسعه حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه افتتاحیه مسابقات مدارس قهرمانی آسیا گفت: در انتخاب دبیر کل فدراسیون فوتبال ورود نمی‌کنم.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش  و جوانان در حاشیه افتتاحیه مسابقات مدارس قهرمانی آسیا، گفت: ما رویکرد استعدادیابی را در سطح کشور به صورت ویژه‌ای انجام می‌دهیم و در 32 رشته این کار پیگیری می‌شود که شطرنج نیز یکی از این رشته‌ها خواهد بود. اگر بخش‌های خصوصی می‌خواهند می‌توانند مجوز تاسیس کانون‌های استعدادیابی ورزش‌های مختلف را بگیرند و فارغ التحصیلان رشته تربیت ‌بدنی نیز می توانند در این کار ورود کنند.

وی در خصوص اداره شدن چند فدراسیون‌ با سرپرست، عنوان کرد: ثبت‌نام ها انجام شده است و به زودی انتخابات برگزار می‌شود. انتخابات فدراسیون‌های  المپیکی که بعد از  المپیک برگزار خواهد شد، اما رشته‌های غیر  المپیکی بستگی دارد به این که استعلام ها به خوبی صورت گیرد تا انتخابات هر چه‌ سریع‌تر انجام شود. البته فدراسیون‌ها با سرپرست به خوبی اداره می‌شوند و ما مشکلی در این زمینه نداریم.

سجادی در خصوص دبیر کل فدراسیون فوتبال نیز خاطر نشان کرد: من در انتخاب دبیر کل فوتبال ورودی نخواهم کرد و خود فدراسیون فوتبال پیگیر این قضیه خواهد بود.

وی همچنین در خصوص سرپرستی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم بیان‌ کرد: هر دو باشگاه خیلی خوب با سرپرست اداره شده‌اند و دیدیم که امسال نتایج بسیار خوبی هم گرفتند. افشارزاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال را اداره می‌کند، ولی مثل یک مدیرعامل است.

معاون توسعه حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش  و جوانان در خصوص مرگ خدری ، پیشکسوت بسکتبال، خاطر نشان کرد:  ما از خانواده‌ خدری حتما از طریق صندوق حمایت از پیشکسوتان حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد.

سجادی همچنین در خصوص وضعیت مالی فدراسیون‌های ورزشی پیش از  المپیک، تصریح کرد: ما در  چهار ماهه ابتدایی سال سه نوبت پرداختی داشته‌ایم و فدراسیون‌های المپیکی در ادامه نیز مشکل مالی آنچنانی نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که فدراسیون تیراندازی مشکلات مالی دارد و به وزارت ورزش  و جوانان معترض است، خاطر نشان کرد: اتفاقا  یکی از فدراسیون‌هایی که بیشترین بودجه را گرفته است فدراسیون تیراندازی است. اگر آنها نتوانستند بدهی‌های خود را مدیریت کنند به خودشان مربوط است. باید در هزینه کردن دقت کنند و در چارچوب اعتبارات و با یک نظم مالی خرج کنند.

معاون توسعه حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش  و جوانان با اشاره به این که امسال بهترین سهمیه را در تاریخ  المپیک گرفته‌ایم، تصریح کرد: ما از  المپیک 48 تا به حال 640 ورزشکار در  المپیک داشته ایم و این یعنی میانگین 40 ورزشکار در هر  المپیک ، ولی امسال تاکنون 63 ورزشکار راهی المپیک شده‌اند که این افتخار بزرگی است. ورزشکاران ما زحمات زیادی کشیده اند و امیدوارم که جواب زحماتشان را در  المپیک بگیرند.

وی همچنین در خصوص اسپانسرهای تیم‌های فوتبال نیز اذعان‌ کرد: فوتبال حرفه‌ای نمی‌تواند بدون اسپانسری فعالیت کند. در لیگ‌های حرفه‌ای کل دنیا اسپانسرها فعالیت دارند و در کشور ما نیز حمایت کننده های مالی باید در فوتبال بیشتر ورود کنند.

سجادی در ادامه اضافه‌ کرد: من در مساله قراردادهای بازیکنان فوتبال ورودی نخواهم کرد و نمی‌کنم.

معاون توسعه حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش  و جوانان در پایان نیز در خصوص دبیر فدراسیون دوومیدانی نیز خاطر نشان کرد: یک دبیر برای این فدراسیون تعیین شده بود که به دلیل مشکلات شخصی نتوانست ادامه همکاری دهد. در ادامه به زودی دبیر بعدی مشخص خواهد شد.

سجادی با اشاره به این که امروز (یکشنبه) بازدیدی از فدراسیون‌های کاراته، ووشو و مجموعه ورزشی آزادی داشته ام، اضافه‌ کرد: امروز شاهد مراحل نصب صندلی‌های استادیوم آزادی بودم و امیدوارم که این ورزشگاه برای مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده شود. از فدراسیون‌های کاراته و ووشو که بازدید کردم مشکل خاصی نداشتند و مشکلاتی که داشتند مطرح کردند و خوشبختانه در کاراته نیز وضعیت خوب است و به یک آرامش نسبی رسیده اند.

انتهای‌ پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha