• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 95050101750
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

‌مدیرکل منابع طبیعی استان تاکید کرد:

کمبود امکانات برای مهار آتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

کمبود امکانات برای مهار آتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد ‌مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها نیرو داریم، اما کمبود امکانات هم وجود دارد.

‌به گزارش ایسنا،‌ عزت‌الله بهشتی‌فرد در نشست فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: 50 درصد آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها و مراتع در ایام تعطیل رخ داده است.

وی بیان کرد: کسانی که از عرصه‌های منابع طبیعی منفعت می‌برند قصد خسارت به این عرصه‌ها را ندارند، بلکه بیشترین خسارت آتش‌سوزی‌ها توسط کسانی ایجاد می‌شود که قصد خوشگذرانی در این عرصه‌ها را دارند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 22 منطقه بحرانی در جنگلهای استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آتش سوزی شناسایی شده است.

بهشتی فرد تصریح کرد: در آتش‌سوزی‌های اخیر مردم کمک زیادی برای مهار آتش به منابع طبیعی و محیط زیست کردند، بنابراین قراردادی با مردم منعقد کردیم که از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در مناطق حساس و بحرانی جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی استان آتش‌بر ایجاد کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ‌سازی را مهمترین مقوله پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع عنوان و بیان کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها و مطبوعات در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

بهشتی عنوان کرد: منابع طبیعی و جنگل‌ها مهمترین سرمایه استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که برای اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی باید اعتبار بیشتری اختصاص داده شود.

وی تاکید کرد: 874هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد که برای حفاظت از این منابع نیازمند سیستم اطفای حریق هوشمند هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری تمامی دستگاه‌ها در مواقع آتش‌سوزی تأکید و اضافه کرد: طبق ماده 47 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تمامی ادارات باید در مواقع لازم با منابع طبیعی همکاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha