• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 95050102180
  • خبرنگار : 71277

موتکو: اتفاقات اخیر زنگ خطری برای روسیه بود

موتکو: اتفاقات اخیر زنگ خطری برای روسیه بود

بعد از تصمیم IOC برای حضور روسیه در المپیک و محروم نشدن کامل این کشور از مسابقات بین‌المللی، وزیر ورزش روسیه اعلام کرد این یک زنگ خطر برای ورزش این کشور بوده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از Inside the games، روز گذشته (یکشنبه) کمیته‌ بین‌المللی  المپیک تصمیم گرفت ورزشکاران روسی که پاک هستند، بتوانند در  المپیک ریو شرکت کنند و مسئولیت تشخیص پاک بودن ورزشکاران را بر عهده فدراسیون‌های جهانی گذاشت.

با این حال در قوانین IOC آمده است ورزشکاران روسی که پیش از این دوپینگ کردند، حتی اگر دوره محرومیت خود را گذرانده باشند، نمی‌توانند در  المپیک ریو شرکت کنند. موتکو در مصاحبه خود با  اسکای نیوز گفت: IOC حق ورزشکاری را در نظر گرفت و امکان شرکت در  المپیک را به ورزشکاران پاک داده است. آنها حق ورزشکاران را رعایت کردند و این تنها تصمیم برای خانواده‌ المپیک است. دوپینگ یک شیطان است و فقط مختص روسیه نیست. با کمک سازمان‌های بین‌المللی می‌توانیم با مشکلات مقابله کنیم. اتهاماتی که به تیم روسیه زدند، سخت بود و برای ما همان زنگ خطر خوبی بود.

IOC قوانین سفت و سختی برای دادن مجوز به ورزشکاران روسیه وضع کرده است. فدراسیون‌های جهانی باید کارنامه هر ورزشکاری را بررسی کنند و پیشینه دوپینگ او را مورد بازبینی قرار دهند. پیش از این فدراسیون جهانی دوومیدانی، دوومیدانی روسیه را از  المپیک محروم کرده است.

الکساندر ژوکف، رییس کمیته‌  المپیک روسیه نیز درباره تصمیم IOC اظهار کرد: این تصمیم بسیار آگاهانه بود. نظرات مختلفی را شنیدیم از جمله نظر وادا که معتقد بود روسیه باید محروم شود. فشار رسانه‌های غربی بسیار زیاد بود اما هیات اجرایی IOC تصمیم آگاهانه ای گرفت. قصد داریم سیستم ضد دوپینگ را اصلاح کنیم تا مانعی برای پیشرفت کسانی باشد که می‌خواهند با عدم صداقت و تقلب پیروز شوند. از کمک همکاران خارجی خود خشنود خواهیم شد.

انتهای‌ پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha