• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95050102209
  • خبرنگار : 71533

اکرمی:

عدم شناخت از رفتارهای حزبی سبب پایبند نبودن نمایندگان به لیست‌های انتخاباتی است

 عدم شناخت از رفتارهای حزبی سبب پایبند نبودن نمایندگان به لیست‌های انتخاباتی است

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: علت اصلی رفتارهایی چون پایبند نبودن به لیست‌های انتخاباتی از سوی نمایندگان این است که آن‌ها رفتارهای حزبی را تجربه نکرده‌اند و در تشکل‌ها قرار نگرفته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پایبند نبودن عده‌ای از نمایندگان مجلس به لیست‌های انتخاباتی اظهار کرد: تا زمانی که در کشورمان تحزب و تشکل قانونی، رسمی و شفاف وجود نداشته باشد و افراد در آن آموزش فعالیت‌های حزبی را نبینند و ندانند که چطور رفتارهای سیاسی خود را مدیریت کرده و در جایگاه مناسبشان قرار گیرند، مشکلاتی چون پایبند نبودن نمایندگان به لیست‌های انتخاباتی که از طریق آن‌ها وارد مجلس شده‌اند وجود خواهد داشت.

وی افزود: علت اصلی رفتارهایی چون پایبند نبودن به لیست‌های انتخاباتی از سوی نمایندگان این است که آن‌ها رفتارهای حزبی را تجربه نکرده‌اند و در تشکل‌ها قرار نگرفته‌اند، درواقع مشکل از نبود تشکل است نه تعهد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه لازم است برای ورود افراد به مجلس تمهیدات دقیق‌تری از سوی نهادهای نظارتی اتخاذ شود گفت: ما بر اساس عدم سوءسابقه و یا داشتن مدرک تحصیلی کافی به افراد اجازه ثبت‌نام در انتخابات مجلس را می‌دهیم اما نکته این است که به مقبولیت و تجربه افراد هیچ توجهی نمی‌شود و کسی از خود نمی‌پرسد که آیا این کاندیداها به درد مجلس می‌خورند یا تجربه کافی دارند یا خیر.

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون مستقل در مجلس دهم اظهار کرد: مواردی نظیر جدا شدن عده‌ای از یک فراکسیون و تشکیل فراکسیونی دیگر در مجلس موضوع طبیعی است و پیش از این نیز رخ داده است.

اکرمی در پایان اظهار کرد: مشکلاتی چون تشکیل فراکسیون‌هایی تازه از دل یک فراکسیون بزرگتر و مواردی نظیر آن به همان مشکل اصلی عدم شناخت فعالان سیاسی و نمایندگان از کارهای حزبی باز می‌گردد که لازم است در این زمینه فعالیت‌های بیشتری در جهت تقویت احزاب در کشور انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha