• پنجشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95050104497
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

کاهش بیکاری و فقر از مهم‌ترین وظایف فرمانداران است

کاهش بیکاری و فقر از مهم‌ترین وظایف فرمانداران است

ایسنا/مازندران معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران کاهش بیکاری و فقر را از مهم‌ترین وظایف فرمانداران اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا یونسی رستمی در آئین تودیع و معارفه فرماندار فریدونکنار که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: منصب در نهایت از مسئولان گرفته می‌شود و مدیران نباید اسیر پول و منصب شوند و باید برای بندگی خداوند تلاش کنند. یک مدیر باید مردم‌دار باشد و منزلت آدمی به پاکی انسان و ارزش درونی او است.

وی گفت: فرماندار اسبق این شهرستان تخلفی کرد و عزل شد و در واقع تغییرات این استان در راستای خدمت به مردم است. امروز ناچار به جابه‌جایی و تغییر هستیم و از مردم فریدونکنار عذر می‌خواهیم. فرماندار باید وقت خود را برای مردم بگذارد و برای گسترش ارزش‌های فضیلتی و فرهنگی برنامه‌ریزی داشته باشد.

معاون استاندار مازندران با تاکید براینکه آب و هوای مناسب در مازندران و استفاده از دریا می تواند شرایط اقتصادی در این استان را بهبود بخشد، تصریح کرد: باید از اقتصاد دریایی در ابعاد مختلف در مازندران استفاده کرد. فریدونکنار باید در حوزه کشاورزی، باغداری و گردشگری وارد شود، هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه به حواشی دامن نزنیم، وحدت خود را حفظ کنیم و همه در کنار یکدیگر قرار بگیریم. امروز پرداختن به اموری که منفعت مردم در آن نیست خیانت به آنها است و باید از تمامی ظرفیت‌های مازندران در حوزه اقتصادی استفاده کنیم. از زمین، آب و خاک در مازندران استفاده مطلوب نکردیم از این رو کاهش مشکلات اقتصادی مردم و بهبود وضعیت معیشتی باید در اولویت فعالیت فرماندار باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه طلاق، اعتیاد و فساد، وضعیت استان و فریدونکنار مطلوب نیست بنابراین باید به آسیب های اجتماعی جامعه توجه بیشتری شود؛ متوسط طلاق در مازندران بالاتر از میانگین کشوری است. در فریدونکنار که پرچم دار ایمان و پرهیزگاری است چرا نباید در زمینه طلاق احساس دردمندی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی، امام جمعه فریدونکنار در آئین تودیع و معارفه فرماندار فریدونکنار اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه همه اندیشمندان و عقلای جوامع بشری قرار بگیرد مسئله مدیریت است. امروز جامعه‌ای که در آن مدیریت حاکم نباشد دچار هرج و مرج و بی نظمی خواهد شد. مدیریت بدون مدیر لایق به کمال نمی‌رسد.  خدامحوری و تقوا برای یک مدیر در حکومت اسلامی ضروری است. بدون تقوا اگر عملکرد مدیر در این نوع حکومت بر روی موازین نیز باشد، ارزشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مدیری که با حرکات خود بدبینی را در جامعه ایجاد کند، توانمند نیست، تصریح کرد: یک مدیر در جامعه اسلامی باید سعه صدر داشته و نباید عجول و کم‌حوصله باشد. مدیر باید در خدمت مردم باشد و خدمتگزاری را در سرلوحه کار خود قرار دهد.

جلالی با اشاره به اینکه باید اجرای قانون تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌ها متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: اگر قرار است قانونی اجرا شود با رعایت انصاف و عدالت باید صورت بگیرد. اگر در اجرای قانون عدالت رعایت نشود ظلم است و باید در پیشگاه خداوند پاسخ داده شود. نظارت در کار مدیریتی یک امر اساسی است. مدیری که برنامه‌ریزی، نظم و نظارت در کار خود نداشته باشد، صلاحیتی بر اداره امور ندارد.

حسین منفردی، فرماندار جدید فریدونکنار نیز گفت: مثلث مدیریت فرماندار، نماینده و امام جمعه تشکیل می‌دهیم و به دلیل ذات کار فرهنگی این مثلث کارهای فرهنگی را در اولویت قرار می دهند زیرا اگر فرهنگ یک جامعه ای درست شود دیگر امور نیز درست می‌شود. امیدوارم به آنچه شایسته مردم فریدونکنار است عمل کنم. اگر برنامه ریزی نباشد نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود، اگر توسعه فریدونکنار را می‌خواهیم باید استان پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه با مشارکت همه مردم و مسئولان، برنامه اجرایی شهرستان را بر اساس اسناد بالادستی تدوین می‌کنیم، افزود: همه کسانی که دغدغه فریدونکنار را دارند از نظرات، ایده ها و اندیشه‌های آنان استفاده می‌کنیم. فرمانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی در مسیر دولت و استانداری مقتدرانه به وظیفه خود عمل می‌کند، خواسته ها و مطالبات مردم فقط برای روزهای انتخابات مربوط نمی شود بلکه در طول خدمتگزاری این حق الناس برقرار است و مدیران موظف به حرکت در این مسیر هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در دموکراسی نمایندگان مردم به عنوان منتخبان مردم باید حرمت ها را حفظ کنند، یادآور شد: در این مثلث مدیریتی نقش نماینده بسیار مهم و با اهمیت است و هرگونه بی حرمتی به نماینده بی توجهی به مردم و خواسته ها و مطالبات آنها است.

به گزارش ایسنا، مراسم تودیع و معارفه فرماندار فریدونکنار، برگزار و در این مراسم با قدردانی از زحمات علی ادیبی فرماندار این شهرستان، حسین منفردی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha