• پنجشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95050104598
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

راه‌اندازی خط کشتیرانی قشم- خصب/ دریای جنوب، جان گرفت

راه‌اندازی خط کشتیرانی قشم- خصب/ دریای جنوب، جان گرفت

ایسنا/هرمزگان ‌خلیج فارس این روزها حال و هوی دیگری دارد، ورود نخستین کشتی خط مسافربری قشم- خصب و ورود 66 مسافر از بندر خصب کشور عمان، دمیده شدن روح تازه‌ای در کالبد گردشگری، رونق تجارت و سرمایه گذاری را فریاد می‌زند.

‌به گزارش ایسنا، ‌ساعت 11 و 30 دقیقه امروز پنجشنبه ششم مرداد ماه، کشتی حامل 66 نفر از گردشگران کشور عمان با استقبال بی نظیر مردم و مسئولین قشم همراه شد تا کشورهای ایران و عمان که در 60 سال گذشته روابط سیاسی و اقتصادی خوبی را با هم تجربه کرده بودند، امروز فصلی تازه از تعاملات دوجانبه را رقم بزنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه ورود نخستین کشتی مسافرتی خصب به قشم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: ایجاد این خط کشتیرانی از سال 1390 مورد نظر دو کشور بوده و دولت‌ها با توجه به اینکه عمان در سالیان اخیر بهترین رابطه را با جمهوری اسلامی ایران داشته است، افزایش مراودات اقتصادی و گرشگری را در دستور کار خود قرار داده بودند.

فرزین حقدل بیان کرد: با برچیده شدن برخی مشکلات فنی و تشکیلاتی اسکله بهمن و آماده شدن امکانات لازم، این خط کشتیرانی می‌تواند علاوه بر رفت و آمد افراد نسبت به جابجایی خودروها نیز اقدام کند.

وی با بیان اینکه این خط کشتیرانی در هر هفته دو بار بین قشم و خصب در رفت و آمد است، افزود: با توجه به پیشرفته بودن کشتی‌های این خط، فاصله دریایی قشم تا خصب و بالعکس در عرض کمتر از 50 دقیقه طی می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاری هفته فرهنگی قشم و عمان را از دیگر برنامه‌های آتی این دو بندر دانست و افزود: با راه‌اندازی این خط شاهد افزایش تبادلات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری خواهیم بود.

وی اظهار کرد: بیشترین تبادلات جنوبی با استان های «مسندم» است و با راه اندازی این خط مشکل ورود کالا از مبادی غیرمجاز حل خواهد شد.

حقدل همچنین از ایجاد خط کشتیرانی بین مسقط و صحار خبر داد و افزود: توسعه خطوط کشتیرانی، می‌توان رونق دیرینه این دو بخش و ارتباط آنان را افزایش دهد.

این مقام مسئول گفت: شناور Hallaniyat AL کوچکترین شناور عمانی است که از یکشنبه و پنجشنبه هفته آینده مسافران و خودروی شخصی آنان را بین قشم و خصب عمان جا به جا می‌کند.

‌در این ورود تاریخی، بومیان جزیره ‌با رقص شمشیر لارکی از مهمانان پذیرایی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha