• جمعه / ۸ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95050104909

تکرار قهرمانی ایران در المپیاد شطرنج نوجوانان جهان

تکرار قهرمانی ایران در المپیاد شطرنج نوجوانان جهان

نوجوانان ایران در المپیاد جهانی شطرنج با پیروزی مقابل رومانی در دور پایانی به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، ملی پوشان شطرنج ایران در آخرین دور از رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج نوجوانان موفق شدند در یک دیدار حساس مقابل رومانی به پیروزی برسند و قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کنند.

ایران در حالی به مصاف رومانی رفت که از طرف دیگر روسها دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی در برابر بلاروس قرار گرفته بودند و همین موضوع حساسیت دیدار پایانی را دوچندان کرده بود. در این دور علیرضا فیروزجا ، پرهام مقصودلو،آرش طاهباز و آناهیتا زاهدی فر ترکیب تیم ملی را تشکیل دادند.

علیرضا فیرزوجا ستاره‌ی 13 ساله ایران موفق شد در این دیدار بازی پرفراز و نشیبی که حتی خطر باخت در آن بود را با هوشمندی به پیروزی تبدیل کند.طاهباز دیگر ستاره ی ایرانی این رقابتها نیز با پیروزی و پرهام مقصودلو که این روزها نفر یک شطرنج ایران است با یک تساوی ارزشمند باعث شدند تا تیم ملی این دیدار حساس را با نتیجه 2/5 بر 1/5 ببرد.

این برای دومین سال پیاپی است که تیم ملی شطرنج ایران موفق به قهرمانی در المپیاد زیر 16 سال می شود.
تیم روسیه قدرت اول شطرنج جهان پایین تر از ایران و در جایگاه دوم رقابتها قرار گرفت و ارمنستان سوم شد.

پرهام مقصودلو-علیرضا فیروزجا-آرین غلامی-آرش طاهباز و آناهیتا زاهدی فر به سرمربیگری خسرو هرندی و سرپرستی محمد بنایی در این رقابتها حضور پیدا کرده بودند.

261شطرنجباز از 40 کشور جهان در این مسابقات حضور داشتند. رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج نوجوانان از اول تا 9 مرداد به میزبانی اسلواکی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha