• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95050107459
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر اعلام کرد:

بیمه و رفع مشکلات معیشتی درصدر خواسته‌های خبرنگاران

بیمه و رفع مشکلات معیشتی درصدر خواسته‌های خبرنگاران

ایسنا/مازندران رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: بیمه و رفع مشکلات معیشتی در صدر خواسته‌های خبرنگاران قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسعود فلاح در نشست خبری با اشاره به رسالت پیامبرگونه خبرنگاران، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید بر اساس ارزش های دین اسلام  به رسالت حرفه ای خود عمل کنند و با اشراف کامل نسبت به وظایف خبرنگاری در این مسیر راستین گام بردارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: در شرایط فعلی منطقه‌ای و جهانی شاهد هستیم که رسانه ایران در برابر تهاجم فرهنگی شبکه ها و خبرگزاری های خارجی بسیار خوب عمل می کند و به همین دلیل اصحاب رسانه مهم ترین سربازان و رزمندگان حوزه فرهنگ هستند که در خط مقدم جبهه های فرهنگی با قلم خود علیه باطل می جنگند.

فلاح یادآور شد: آخرین پیام خبرنگار شهید صارمی در مرداد سال 1377 در مزار شریف با عنوان " وظیفه من چیست؟ " هیچ گاه از ذهن ها پاک نمی شود. امروز نیز خبرنگاران باید با قلم خود پاسدار خون شهدا باشند و در هر عرصه ای که قلم می زنند باید حرفه ای عمل کنند. خبرنگاری حد و مرز نمی شناسد و نباید به هیچ گروه و جناحی وابسته باشد و فارغ از همه مسائل، خبرنگاران متعلق به مردم و جامعه هستند و به عنوان چشم و گوش جامعه و زبان گویای کسانی که قدرت و توانایی بیان دردها و مشکلات خود را ندارند، عمل می کنند.

خاطرنشان کرد: در سوریه، لبنان، افغانستان و بسیاری از کشورهای دیگر دوربین های خبرنگاران ایرانی وجود دارد و صدای مظلومیت و حق طلبی مردم آن کشورها را به گوش جهانیان می رسانند.

فلاح با بیان اینکه اثرگذاری حوزه خبر و رسانه بیشتر از جایگاه‌های دیگر است، عنوان کرد: مسئولان نباید به روز یا هفته خبرنگار بسنده کنند و پس از گذشت این روز و گفتن حرف های شعاری، وظیفه ای که نسبت به این افراد را دارند فراموش کنند و نباید به مشکلات خبرنگاران بی توجهی شود.

وی با اشاره به مشکل نداشتن بیمه اکثر خبرنگاران، گفت: خبرنگاران مشکلات معیشتی دارند و با وجود همه سختی‌های این شغل و هزینه هایی که صرف می کنند با حداقل ها، زندگی جهادی می کنند که باید به این امر توجه شود. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر با دفاع از مطالبات خبرنگاران، پیگیر این مسائل است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر با بیان اینکه امسال مراسم تجلیل از اصحاب رسانه بهشهر به صورت متمرکز در شهرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: طبق تصمیم و سیاست اتخاذ شده استاندار و مدیرکل امور اجتماعی مازندران مراسم تجلیل از خبرنگار در شهرستان ها نباید به صورت نشست های انفرادی و پراکنده در دستگاه های مختلف برگزار شود بلکه به دلیل ایجاد همدلی و هم افزایی به شکل متمرکز با همکاری دستگاه ها برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر تاکید کرد: مسئولان و مدیران شاید به دلیل درگیر بودن در انجام امورات روزمره دستگاه ها و نهادها از برخی مشکلات شهرستان و مردم غافل شوند و این وظیفه خبرنگاران است تا با هوشیاری کامل به موقع به مسئولان، انتقاد و مسائل را گوشزد کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha