• جمعه / ۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95060102878

در راستای افزایش اعتماد به نفس و بهبود قدرت تخیل کودکان؛

چهارمین جشنواره "کودکان هوشمند" برگزار شد

چهارمین جشنواره "کودکان هوشمند" برگزار شد

چهارمین جشنواره "کودکان هوشمند" ویژه چهارمین مسابقات ملی محاسبات ذهنی با چرتکه‌ صبح امروز با حضور 292 نفر از کودکان گروه سنی 5 تا 7 سال و 8 تا 12 سال از 24 استان برگزار شد.

روح‌الله مخبریان مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی مسابقات که در استان‌های مختلف برگزار شد منتخبین به استان‌ها در قالب 292 نفر به مسابقات ملی راه یافتند.

وی افزود: اساس آموزش محاسبات ذهنی پرورش ذهن کودکان است چرا که این آموزش‌ها از طریق تکنیک‌های تصویرسازی انجام می‌شود که این مساله منجر به پرورش نیم‌کره راست و در مجموع پرورش متوازن دو نیم کره مغز می‌شود.

مخبریان با بیان اینکه این مسابقه به صورت سوالات استاندارد بین‌المللی در قالب 7 دقیقه برگزار شد که شرکت کنندگان باید به 60 سوال پاسخ می‌دادند، اظهار کرد: حتی شاهد بودیم که برخی از  کودکان توانستند در کمتر از 7 دقیقه این مسابقه را به پایان برسانند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در هر گروه سنی سه سطح A B C براساس ترم‌های آموزشی کودکان برگزار شد، گفت: در مجموع 18 جایزه نفیس برای نفرات اول تا سوم هر گروه در نظر گرفته‌ایم، همچنین مسابقه‌ای به صورت دیداری با حضور 184 نفر در گروه‌های ده نفره برگزار می‌شود که به قهرمان قهرمانان در گروه سنی 5-7 سال و 8-12 سال دو سکه تمام و لوح زرین اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات نسبت به دوره سوم که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد از کیفیت بالاتری برخوردار است، افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات کسانی بودند که در مسابقات استانی خود برنده شده و بسیار قوی هستند، تقریبا از 20 روز گذشته در این زمینه به خانواده‌ها اطلاع رسانی کردیم و نمونه سوالات را در اختیار کودکان گذاشتیم.

به گفته مخبریان، طبق برنامه ریزی های انجام شده نفرات برتر این مسابقات از سال آینده در مسابقات بین‌المللی نیز شرکت خواهند کرد.

مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند در خصوص نحوه آموزش این کودکان گفت: این آموزش‌ها در مراکز آموزشی تمام استان‌ها همچون مدارس، مراکز غیررسمی مثل شهرداری‌ها، مهدهای کودک، دارالقرآن‌ها و تمام مراکزی که اجازه آموزش دارند به صورت 12 ترم (به مدت دو سال) برگزار می‌شود و کودکان پس از گذراندن این دوره به دوره پیشرفته راه‌ پیدا می‌کنند.

وی افزود: قرار است کودکانی که این دوره‌ها را می‌گذرانند در کانونی تحت عنوان کانون نخبه ها و یا نابغه حضور یابند تا فعالیت‌های دیگری نیز انجام دهند.

به گزارش ایسنا، این مسابقات در قالب 292 نفر متشکل از 155 دختر و 137 پسر بود که در راستای افزایش اعتماد به نفس و بهبود قدرت تخیل کودکان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha