• جمعه / ۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95060103017
  • منبع : نمایندگی گیلان

دلخوش: تلاش‌های دولت برای خروج زندگی و اقتصاد از رکود ادامه یابد

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی دلخوش با تاکید بر اینکه باید برای رکود نیز چاره‌ای اندیشید، عنوان کرد: رکود یک بلای خانمان‌سوز است. تلاش‌های دولت نیز باید برای خروج زندگی و اقتصاد از رکود ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، سید کاظم دلخوش در همایش تجلیل از کارمندان نمونه صومعه‌سرا که در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا اظهار کرد: هر آنچه امروز داریم ثمره خون پاک و مطهر شهیدان است.

وی با بیان اینکه تمام مسئولین باید در جهت خدمت به مردم تلاش کنند، افزود: همواره در دین مبین اسلام  بر توجه به کسانی که به مردم خدمت می‌کنند سفارش شده است. یکی از اقشار خدوم دولت کارمندان هستند.

دلخوش با بیان اینکه کارمندان یکی از زحمتکش‌ترین قشرها هستند، خاطرنشان کرد: نقش افراد در کشورهای پیشرفته به دلیل برخورداری از سیستم‌های مدرن کم‌رنگ است. کار در کشورهای در حال توسعه بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه کارایی در کشور ما پایین است به گونه‌ای که در کشور ما وقت مطالعه و وقت مفید کار 45 دقیقه نسبت به هفت ساعت کار مفید کشور ژاپن است، گفت: متاسفانه کشورهای برخوردار از نفت، از سایر تولیدات و منابع خدادادی غافل مانده‌اند در صورتی که در بسیاری از کشورها کالاهای مختلفی از نفت حاصل می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته تنها تا 80 سال آینده بهره‌مند از ذخایر نفتی خواهیم بود، تصریح کرد: ابزارها و استفاده از امکانات به دولت‌ها مرتبط نمی‌باشد بلکه بخشی از آن به فرهنگ عمومی و نوع مصرف ما مربوط می‌شود. امروز بسیاری از کارخانجات ما به دلیل عدم برخورداری ابزار پیشرفته توانایی رقابت در بازار رقابتی با کالاهای مشابه از نظر کیفیت، سرعت کار و تولید را ندارند.

وی به تعطیلی کارخانه ابریشم صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: تمام تلاشمان راه‌اندازی مجدد این صنعت می‌باشد.

دلخوش با بیان اینکه زمانی 70هزار تن چای در استان تولید می‌شود اما امروز این میزان به 18هزار تن کاهش یافته است، ابراز کرد: به اعتقاد بنده امروز سطح زیرکشت برنج گیلان کاهش و به 210 هزار هکتار رسیده است. وجود مشکلات مادی، ساخت و سازها در این کاهش موثر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه گیلان شهری پراکنده است و این خود دلیلی بر افزایش هزینه‌ امکانات است، متذکر شد: کار در کشوری چون ایران با توجه به تحمیل تحریم‌ها، عدم استفاده از تکنولوژی روز دنیا و توان نیروی انسانی سخت و دشوار است.

دلخوش با بیان اینکه کارمندان و ملت ما در این شرایط ایثار کرده‌اند، گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید در راستای اقتصاد مقاومتی، جهاد اقتصادی، حمایت از سرمایه و سرمایه‌گذاری داخلی گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید از کارکنان دستگاه‌ها مخصوصاً بدنه کارشناسی به درستی در بخش‌های مختلف بهره برد، ابراز کرد: امروز شاهد اقتدار ایران اسلامی در جهان هستیم. شکیبایی ملت پیشرفت‌های بسیاری را به ارمغان آورده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جشن اتمام گازرسانی روستاهای این شهرستان در پایان شهریور ماه و معرفی صومعه‌سرا به عنوان شهرستان سبز خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 76 روستا در این شهرستان آسفالت شده است و بنا است آسفالت 80روستای دیگر نیز به زودی انجام شود.

وی با بیان اینکه همه مسئولین موظفیم در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش کنیم، یادآور شد: مهار تورم یکی از دستاوردهای دولت است. دولت با موفقیت تورم را متوقف و به سمت منفی سوق داده است این مهم یک امتیاز برای ملت محسوب می‌شود.

دلخوش با تاکید بر اینکه باید برای رکود نیز چاره‌ای اندیشید، عنوان کرد: رکود یک بلای خانمان‌سوز است. تلاش‌های دولت نیز باید برای خروج زندگی و اقتصاد از رکود ادامه یابد.

وی با اشاره به اخذ مجوز احداث 11سد لاستیکی استان گیلان در 5سال گذشته گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. با پیگیری‌های انجام شده سد لاستیکی پلنگ‌ور و بازار جمعه صومعه‌سرا اجرایی خواهد شد.

دلخوش به پیگیری کمربندی کلاشم به صومعه‌سرا اشاره و تصریح کرد: پیگیری وضعیت 9سالن ورزشی نیمه‌کاره شهرستان طی سال‌های گذشته، در دست اجرا است تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری این پروژه‌ها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha