• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۴:۲۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 95060103962
  • منبع : نمایندگی کردستان

نماینده مریوان:

کردستان در حوزه راه، بیست و ششمین استان کشور است

ایسنا/کردستان نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان در حوزه راه در بین 31 استان کشور، در رده بیست و ششم قرار دارد.

به گزارش ایسنا، منصور مرادی، شامگاه شنبه(۶ شهریور) در دومین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبی میان نمایندگان استان وجود دارد و تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان استان است.

وی به تصویب یک فوریت این لایحه در مجلس شورای اسلامی با 131 رای موافق اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه کلیات این طرح نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد و جزئیات آن نیز در حال پیگیری است.

نماینده مردم مریوان عنوان کرد: منطقه آزاد می‌تواند تنفسی برای مناطق محروم باشد و با ایجاد اشتغال و بازار کار، این مناطق را توسعه دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان کردستان یک استان فرهنگی است، تصریح کرد: کردستنان نیاز به بودجه‌های فرهنگی دارد و توسعه مناطق گردشگری آن نیز نیاز به اختصاص اعتبارهای لازم دارد.

مرادی به مشکلات بخش زیرساخت‌های حمل و نقل در استان اشاره و ذکر کرد: کردستان در حوزه راه در بین 31 استان کشور، در رده 26 قرار دارد.

وی ادامه داد: در استان کردستان حتی یک متر آزادراه وجود ندارد و  فقط 188 کیلومتر بزرگراه را در استان داریم.

نماینده مردم مریوان بیان کرد: سال گذشته 366 نفر کردستانی در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند که این به معنی به ازای هر روز، یک نفر کشته است.

وی خاطرنشان کرد: شش هزار و 98 کیلومتر راه در استان وجود دارد که دو هزار و 681 کیلومتر آن آسفالت شده و باید یک هزار و 283 کیلومتر دیگر نیز آسفالت شود.

مرادی در ادامه سخنان خود به دغدغه‌ها و مطالبات فرهنگیان استان اشاره کرد و گفت: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی، اجرای قانون در خصوص بکارگیری نیروهای پیش دبستانی، پرداخت به موقع پاداش بازنشستگان، ناکارآمدی برخی از مدیران آموزش و پرورش، شفاف شدن صندوق ذخیره فرهنگیان و ترک تحصیل دانش آموزان در روستاها از جمله دغدغه‌های فرهنگیان استان است.

وی نارضایتی از طرح هدایت تحصیلی، اختصاص ندادن اعتبار کافی برای سرانه دانش آموزی، کمبود نیروی خدماتی در مدارس، مشکل بیمه تکمیلی فرهنگیان و فرسوده بودن تجهیزات مدارس استان را از دیگر مشکلات و مطالبات فرهنگیان استان عنوان کرد.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha