• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95060104044
  • خبرنگار : 90047

اقبالی: از تنها شناگر اعزامی به پارالمپیک انتظار مدال نداریم

اقبالی: از تنها شناگر اعزامی به پارالمپیک انتظار مدال نداریم

سرمربی تیم ملی شنای جانبازان و معلولان درباره آخرین وضعیت شاهین ایزدیار، تنها شناگر اعزامی به بازی‌های پاراالمپیک گفت: ایزدیار اگر بتواند به فینال بازی‌های پارالمپیک راه پیدا کند، بزرگ‌ترین کار را انجام داده است.

محمدحسین اقبالی در گفت‌وگو با ایسنا افزود:‌ ایزدیار براساس تمرین‌های فشرده‌ای که طی چند ماه سپری کرده است، در شرایط آمادگی بسیار خوبی به سر می‌برد. اما چون کلاس‌بندی پزشکی وی S10 است و تقریباً نزدیک به کلاس افراد سالم است، شرایط بسیار سختی را در ریو برای مقابله با حریفان خود در این دوره از رقابت‌های پارالمپیک خواهد داشت. تمام حریفان ایزدیار نسبت به او از نظر رکوردی در شرایط بسیار بالایی به سر می‌برند و شناگران خوبی در بخش معلولان در تمام ماده‌های شنا حضور دارند.

وی گفت: ایزدیار که قرار است  در ماده 100 متر قورباغه و 50 متر آزاد در پارالمپیک ریو شنا کند رقیبان بسیار سختی در این دوره دارد و ما امیدواریم وی همانند لندن بتواند به فینال بازی‌های پارالمپیک راه پیدا کند.

سرمربی تیم ملی شنای معلولان در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کنید ایزدیار در کدام ماده بتواند عملکرد موفقی در بازی‌های پارالمپیک داشته باشد، خاطرنشان کرد: وی برای موفقیت در هر دو ماده تمرین‌های سختی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر جزو قهرمانان خوب آسیاست. اما اینکه در کدام ماده بتواند شرایط موفقی داشته باشد، با توجه به قدر بودن حریفانش پیش‌بینی کار سختی است؛ اما من امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کند.

اقبالی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود ایزدیار با هزینه شخصی خود موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده است و همچنین تمام تمرین‌های خود را در مشهد با هزینه شخصی سپری کرده، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: بلی. وی با هزینه شخصی تا به امروز تمرین‌های سختی را در مشهد پشت سر گذاشته و حتی با هزینه خود موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد. البته این به معنی آن نیست که فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی المپیک از وی حمایت نکردند، بلکه در حد توان خود سعی کردند از این شناگر حمایت لازم را به عمل آورند تا شرایط حضورش را در ریو فراهم کنند. ما استعدادهای بسیار خوبی در شنای معلولان داریم که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری و حمایت لازم نمی‌توانند حضور فعالی در رقابت‌های مختلف داشته باشند.

وی یکی از مشکلات شناگران معلول را نداشتن استخر استاندارد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حتی یک متر جا برای تمرین شناگران معلول وجود ندارد. اگر امکانات به اندازه کافی فراهم شود و حمایت لازم از شناگران معلول صورت بگیرد، یقین داشته باشید ما در رقابت‌های آینده نه تنها یک شناگر بلکه شناگران زیادی را می‌توانیم راهی مسابقه‌های بین‌المللی کنیم. ما مربیان خوبی در سطح کشور در بخش شنا داریم اما نبود امکانات و بویژه استخر استاندارد دست آن‌ها را برای تربیت استعدادها محدود کرده است.

اقبالی تصریح کرد: من از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون تشکر می‌کنم با وجود اینکه ایزدیار نمی‌تواند در بازی‌های پارالمپیک به مدال دست پیدا کند اما برای ایجاد انگیزه و بالا بردن روحیه این ورزشکار و سایر شناگران و با فراهم کردن شرایط اعزام وی به بازی‌های پارالمپیک تلاش کردند استعدادهای زیادی به سمت شنای معلولین گرایش پیدا کنند. من مطمئنم در بازی‌های 2018 اندونزی ما نه تنها یک شناگر بلکه در بسیاری از ماده‌های شنا، ورزشکاران زیادی که امید زیادی به کسب مدال دارند،  راهی بازی‌های آسیایی اندونزی خواهیم  کرد .

وی اضافه کرد: من نه از کمیته ملی پارالمپیک و نه از فدراسیون جانبازان و معلولین گله‌ای ندارم. آن‌ها نهایت تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط و امکانات لازم جهت آماده‌سازی ایزدیار فراهم کردند اما امکانات و حمایت این دو نهاد در همین حد است و ما انتظار زیادی از آن‌ها نداریم. در حال حاضر رکورد دنیا در رشته شنای معلولان خیلی بالاست و ما نمی‌توانیم از شناگر اعزامی خود انتظار کسب مدال در بازی‌های پارالمپیک ریو داشته باشیم.

اقبالی سخت‌ترین حریفان ایزدیار را شناگرانی از کشورهای برزیل، انگلیس، کانادا و آفریقای جنوبی و ... عنوان کرد و گفت: برزیل در حال حاضر شناگران بسیار مطرحی در تمام ماده‌های شنا در رشته معلولان دارد و واقعا ما نمی‌توانیم در برابر این کشورها به کسب سکو فکر کنیم.

وی در پایان پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون جانبازان و معلولان از استخر اختصاصی برای ورزشکاران معلول برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: تنها استخری که فدراسیون دارد استخر آب درمانی است نه تمرینی و این استخر به درد شناگران معلول نمی‌خورد. ما استعدادهای خوبی را در شنا داریم که اگر سایر نهادها از جمله وزارت ورزش و جوانان از آن‌ها حمایت لازم را به عمل آورند مطمئن باشید که در بازی‌های 2018 اندونزی چند شناگر روی سکو خواهیم داشت. ضمن اینکه اگر ایزدیار بتواند به فینال بازی‌های پارالمپیک ریو راه پیدا کند با توجه به امکانات و شرایط موجود، بزرگ‌ترین کار را از نظر ما انجام داده است و ما به همین راضی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha