• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95060104222

نماینده اسلام‌آباد: فضای فکری برخی مسوولان با بدبختی‌های مردم هم‌خوان نیست

نماینده اسلام‌آباد: فضای فکری برخی مسوولان با بدبختی‌های مردم هم‌خوان نیست

نماینده مردم اسلام‌آباد و دالاهو در مجلس گفت: فضای فکری برخی مسوولان با بدبختی‌های مردم هم‌خوان نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در نطق میان‌دستور خود در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دولت عنوان کرد: عدالت، ایثار و سلامت سه ویژگی سرداران شهید انقلابی است و کارآمدی، معیار انتخابات ریاست‌جمهوری آینده خواهد بود.

او ادامه داد: عدالت نیازمند تعریف مصداقی است نه انتخاباتی. امروز مظلوم‌ترین افراد جامعه جزو فراموش‌شدگان روند توسعه در کشورند. بیکاران، کارگران و افراد زیر خط فقر، ‌با افزایش مشکلات معیشتی مواجه‌اند. بازنشستگان در ایامی که نیازمند امنیت ذهنی هستند،‌ مشکلات ذهنی زندگی آن‌ها را بیقرار کرده است. این مملکت بر روی دوش بازنشستگان بنا شده و اکنون بی‌توجهی به این عزیزان خلاف انصاف است.

این نماینده تاکید کرد:‌ اقشار فقیر جامعه رزمندگان زمان جنگ بودند و چه بسیار آقایانی که در روزگار غم و شادی کشور فقط مشغول استفاده از رانت‌های دولتی بودند. کار را عامه مردم انجام می‌دهند و خاص‌ها فقط مشغول جمع کردن مجوزها و معافیت‌ها برای خودشان هستند.

فلاحت‌پیشه هم‌چنین گفت: از زمانی که دولت‌ها با شعار کوچک‌سازی، درِ استخدام را بسته‌اند،‌ ببینید چه میزان از خواص با رانت و پارتی کارمند دولت شدند. فرهنگیان در راستای وظایف خود حقوق و مزایا نمی‌گیرند. وزارت آموزش و پرورش حیاط خلوت سیاسیون است.

او متذکر شد: ایثار نیاز مدیریتی کشور است،‌ مدیران پشت میز نشین، آفت مدیریتی کشور هستند. در خلال سفر دولت به کرمانشاه اگر تنبلی برخی مدیران نبود، پتروشیمی اسلام‌آباد غرب اجرایی می‌شد. آیا روحانی می‌داند که اشتغال بیش از 5000 نفر در غرب کشور منتظر چند دقیقه اجرای انجام وظیفه مسوولان دولت است؟ به همین دلیل می‌گویم که فضای فکری برخی مسوولان با بدبختی‌های مردم هم‌خوان نیست.

نماینده اسلام‌آباد غرب اضافه کرد:‌ سلامت، نیاز جدی توسعه در کشور است. چین با یک و نیم میلیارد نفر جمعیت داخل کشور خود را سالم نگه داشته ولی واسطه‌های ناسالم ایران را به زباله‌دان اجناس ناسالم چینی تبدیل کرده‌اند. رانت کماکان در اقتصاد ایران حکومت می‌کند و فیش‌های نجومی تنها بخش کوچکی از غارت بیت‌المال در کوران فسادها و تبانی‌های مدیریتی است.

او در پایان از نمایندگان خواست به سه تحقیق و تفحص از قاچاق کالا، قراردادها و موافقت‌نامه‌های پس از برجام و پرونده‌های حقوقی با دولت آمریکا رای مثبت دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha