• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95060805597
  • منبع : نمایندگی گیلان

تحویل بیمارستان 132 تختخوابی آستارا به وزارت بهداشت

تحویل بیمارستان 132 تختخوابی آستارا به وزارت بهداشت

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از تحویل بیمارستان 132 تختخوابی آستارا به وزارت بهداشت و درمان تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «سیروس شفقی» در آئین تجلیل از مدیران و کارکنان نمونه ادارات شهرستان که با حضور «دکتر محمدعلی نجفی» استاندار گیلان در سالن بزرگ ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: عملیات احداث بیمارستان 132 تختخوابی آستارا، در دولت تدبیر و امید با جدیت پیگیری شد.

وی وضعیت پیشرفت احداث این بیمارستان را که کلنگ احداث آن در سال 1388 به زمین زده شده است، مساعد برشمرد و گفت: طی 4 سال نخست کلنگ‌زنی این پروژه، مبلغی معادل 160 میلیارد ریال برای آن اختصاص یافته بود که در دولت تدبیر و امید مبلغی  معادل 240 میلیون ریال برای این پروژه اختصاص یافت.

شفقی با بیان این‌که این پروژه در ماه آینده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تجهیز به وزارت بهداشت و درمان تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم خواهیم بود.

مهندس شفقی در بخش دیگر سخنان خود از برخی پروژه‌های راکد شهرستان که در دولت تدبیر و امید پیگیری و احداث شده است، سخن گفت و یادآور شد: سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی که کلنگ آن در سال 1377 به زمین زده شده بود، پس از گذشت 17 سال، در سال‌های 1394 و 1393 با تخصیص اعتبار 16 میلیارد و 500 میلیون ریالی عملیات احداث آن از سر گرفته شد و فاز نخست آن در سال 94 به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: امسال نیز از اعتبارات شهرستان، مبلغی معادل 11 میلیارد ریال برای ادامه فاز دوم این پروژه منظور شده است.

وی تحول در حوزه آموزش و نوسازی مدارس را از دیگراقدامات دولت در شهرستان دانست و گفت: با احداث و اتمام 7 مدرسه با 49 کلاس درس و صرف هزینه 45 میلیون ریالی در دو سال اخیر، شاهد تحولی گسترده در این بخش هستیم.

وی از ادامه روند احداث استخر شنای سرپوشیده بانوان که کلنگ آن در سال 1385 به زمین زده شده بود، خبر داد و گفت: دولت این پروژه فرسوده را با 19 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفت و با تخصیص 5 میلیارد ریال، آنرا به مرحله بازسازی، پوشش سقف، دیوار چینی و بتن‌ریزی حوضچه‌ها رساند و نیز امسال برای ادامه روند احداث 5 میلیارد ریال اعتبار دیگر منظور کرده است.

بهره‌برداری از 335 پروژه در آستارا با صرف اعتبار 2000 میلیارد ریال

فرماندار آستارا با بیان این‌که از سال 1392 تاکنون شاهد افتتاح 335 پروژه با اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد ریال بودیم، خاطرنشان کرد: در سه سال ماقبل دولت تدبیر و امید، 110 پروژه در شهرستان با صرف مبلغی معادل 320 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده بود.

وی به اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار استانی ظرف مدت سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید به 551 پروژه شهرستان اشاره کرد و افزود: در سه سال پایانی دولت قبل، 180 میلیارد ریال برای 353 پروزه شهرستان تخصیص یافته بود.

وی یادآور شد: پروژه‌های خوبی در زمینه‌های گازرسانی، آبرسانی، آسفالت و سایر بخش‌های شهرستان اجرا شده است که این روند تدوام دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha