• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95061006627
  • منبع : نمایندگی اردبیل

142 طرح هادی روستایی در اردبیل نیازمند بازنگری

142 طرح هادی روستایی در اردبیل نیازمند بازنگری

ایسنا/اردبیل مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون طرح هادی 119 روستا بازنگری شده و 142 طرح نیز به بازنگری نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «فرهاد سبحانی» در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به بازنگری طرح‌های هادی روستایی گفت: تاکنون طرح هادی 119 روستا بازنگری شده و 142 طرح نیز به بازنگری نیاز دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان اردبیل، افزود: از 1029 روستای موجود در  384 روستا بهسازی و طرح هادی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: طرح هادی در همه روستاهای بالای 20 خانوار در استان انجام خواهد شد بطوری‌که برای 34 روستای زیر 20 خانوار هم طرح هادی تهیه شده است.

سبحانی در ادامه با بیان این‌که امسال تاکنون 8000 تن قیر رایگان در روستاهای استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: با کمک دهیاری‌ها و مشارکت مردم 320 هزار متر مربع آسفالت‌ریزی در قالب 28 پروژه با صرف 100 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی در خصوص  ساخت و سازهای بی‌رویه در روستاها و تخریب اراضی کشاورزی گفت: با همکاری جهاد کشاورزی می‌کوشیم جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از محدوده گرفته شود بطوری‌که برای ساخت و ساز خارج از محدوده در روستاها جرائم سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته شده است تا جلوی تغییر کاربری های نامناسب گرفته شود.

سبحانی خاطرنشان کرد: برای همه روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده است در این روستاها هرگونه ساخت و ساز باید با استعلام از بنیاد مسکن انجام شود و فرد متقاضی باید از دهیاری پروانه ساخت بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان این‌که در ساخت و سازها و خرید و فروش‌ها هیچ استعلامی از بنیاد مسکن انجام نمی‌شود، یادآور شد: این در حالی است که با دو قانون منع فروش اراضی غیرکاربری مسکونی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی روبه رو هستیم که باید هر دو قانون مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: از 100 هزار واحد مسکونی روستایی استان 54 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده و امیدواریم با کمک دولت و همکاری روستائیان 46 هزار واحد مسکونی باقی مانده هم به‌زودی مقاوم‌سازی شود.

سبحانی با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری استان یادآور شد: بنیاد مسکن استان توجه خاصی به بحث روستاهای گردشگری استان دارد به طوری‌که 11 روستا را برای اخذ مجوز گردشگری به مرکز معرفی کردیم و در صورت تصویب اسامی آنها اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha