• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95061007210
  • منبع : نمایندگی البرز

بازسازی 1000 باب منزل مسکونی روستایی در البرز

بازسازی 1000 باب منزل مسکونی روستایی در البرز

ایسنا/البرز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: با ساخت و سازهای غیر مجاز درحاشیه رودخانه‌ها به شدت برخورد می‌شود.

«هیربد معصومی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: عدم ایمنی خانه‌های روستایی در مقابل حوادث طبیعی گاه نتایج جبران‌ناپذیری دارد.

وی ادامه داد: علیرغم این‌که بیش از یکسال از حادثه سیل سیجان می‌گذرد، اما هنوز داغ این اتفاق در دل‌های البرزنشینان تازه است و فراموش نمی‌شود.

معصومی خاطرنشان کرد: با توجه به حوادث تلخ پیش آمده، احصای روستاهایی که در معرض خطر سیل قرار دارند باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد.

وی افزود: در زمان وقوع حوادث طبیعی کمک‌رسانی دشوار می‌شود، از همین‌رو باید پیش از وقوع این حوادث پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد و آمادگی لازم برای بهترین عکس‌العمل را به دست آورد.

این مسئول توضیح داد: برای جلوگیری از آسیب در زمان وقوع سیل، دهیاران و شهرداری‌ها باید با جدیت و بدون اغماض در مقابل ساخت و سازهای حاشیه رودخانه‌ها بایستند و با متخلفان برخورد کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز در خصوص ساخت و سازهای صورت گرفته در حریم رودخانه‌ها افزود: طی چند سال گذشته شاهد ساخت و سازهایی در حریم رودخانه‌ها بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: تا پیش از این‌که این ساخت و سازها دردسرساز شوند باید تصمیم مناسب  برای تعیین تکلیف وضعیت آن‌ها گرفته شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اختصاص 1000 سهمیه بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی استان اشاره کرد و افزود: از روستائیان درخواست می‌شود با توجه به تسهیلات مناسبی که برای بازسازی خانه‌های روستایی در نظر گرفته شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این زمینه اقدام کنند.

وی یادآور شد: با رایزنی‌های صورت گرفته ضمانت برای این تسهیلات زنجیره‌ای صورت می‌گیرد و روستائیان می‌توانند با تائید دهیار یکدیگر را با شرایط آسان تضمین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha