• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95061610640
  • منبع : نمایندگی البرز

قائم مقام وزیر کشور:

آمادگی وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات 96

آمادگی وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات 96

قائم مقام وزیر کشور گفت: آمادگی داریم دو فرآیند اخذ و شمارش آرا برای یک سوم از واجدین شرایط در انتخابات 96 را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در نشست خبری که امروز (16 شهریور) با رسانه‌های استان البرز در استانداری البرز برگزار شد، گفت: مجموعه وزارت کشور از بالاترین مقام‌ها تا فرمانداران و بخشداران همواره در حال ارزیابی هستند.

وی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران در صف اول اجرا قرار دارند، افزود: از همین رو ارزیابی‌ها در این حوزه بیشتر اعمال می‌شود.
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به ویژگی‌های مورد نظر در انتصاب فرماندارن اشاره کرد و اعلام کرد: هر فرماندار برای فعالیت در دولت یازدهم باید دارای دو ویژگی کارآمدی و موافقت با سیاست‌های دولت باشد و اگر این دو شرایط در فرماندارن دیده نشود نمره ارزیابی آنها کم می‌شود.
وی در ادامه از ارائه آموزش به فرماندارن گفت و تصریح کرد: سال گذشته همه فرمانداران یک بار تحت آموزش‌های سراسری قرار گرفتند؛ علاوه بر این یک سری آموزش‌های منطقه‌ای و یک سری آموزش‌های موردی نیز به فرماندارن ارائه شد.
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه و در پاسخ به اینکه چرا برخی از فرماندارن کشور در حوزه فعالیت خود سکونت ندارند توضیح داد: سکونت فرماندارن در محل خدمت جز سیاست‌های وزارت کشور است و همه فرمانداران باید در محل خدمت خود سکونت داشته باشند.
مقیمی ادامه داد: بسیاری از فرماندارن این اقدام را به جا آورده‌اند و شرایط لازم برای سکونت تعدادی از فرماندارن که در محل خدمت خود سکونت ندارند در حال فراهم شدن است.

قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به اینکه آیا احتمال تغییر استاندارن در کشور به خصوص در مدت باقیمانده تا انتخابات وجود دارد یا خیر گفت: به دلیل عملکرد خوبی که استانداران در برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه داشتند و امنیت بسیار خوبی در روند این انتخابات وجود داشت تغییری در این حوزه نخواهیم داشت.
وی در خصوص تغییر فرماندارن نیز توضیح داد: برخی از فرمانداران که نتوانسته‌اند خود را با برنامه‌های دولت هماهنگ کنند تغییر خواهند کرد، البته وزارت کشور این تغییرات را پس از ارائه آموزش‌های لازم انجام می‌دهد.
مقیمی افزود: تعداد فرماندارانی که تغییر می‌کنند زیاد نیست.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود توضیحاتی را در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات ارائه و تصریح کرد: هر انتخابات 25 فرآیند دارد که تا کنون 23 فرآیند به صورت ماشینی انجام شده است.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس نهم این 23 فرآیند در 15حوزه و در انتخابات مجلس دهم در تمامی حوزه‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد.

مقیمی یکی از مهمترین فرآیندهای انتخابات برای برگزاری الکترونیکی را اخذ و شمارش آرا عنوان کرد و گفت: آمادگی لازم برای انجام الکترونیکی این دو فرآیند برای یک سوم از واجدین شرایط در انتخابات مجلسی دهم وجود داشت اما شورای نگهبان ایراداتی را از نظر سخت‌افزاری و سخت‌افزاری وارد کرد.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان موافقت خود را به جلب تاییدیه سه شرکت واجد شرایط در خصوص برگزاری دو فرآیند اخذ و شمارش آرا کرده است، پس از کسب تاییدیه این سه شرکت وزارت کشور آمادگی دارد این دو فرآیند را در انتخابات 96 به صورت الکترونیکی انجام دهد.

قائم مقام وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای ایجاد نشاط سیاسی در کشور اشاره و اعلام کرد: وضعیت احزاب و فعالیت سیاسی که پیش از دولت یازدهم و در ابتدای تشکیل دولت با نارسایی‌هایی مواجه بود در حال حاضر بهتر شده است.

مقیمی اضافه کرد: اگرچه در ابتدا برخی از احزاب برای برگزاری جلسات و میتینگ‌های خود با مشکلاتی مواجه بودند اما در حال حاضر تقریبا همه احزاب شناسنامه دار جلسات خود را برگزار می‌کنند و تا کنون مورد خاصی به ما گزارش نداده‌اند.

این مسئول به فعالیت مجدد خانه احزاب با روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: این نهاد صنفی با تغییرات اساسنامه مجددا احیا و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: دولت پیگیری‌های لازم برای تشکیل این خانه در استان‌ها را نیز انجام می‌دهد و برای نخستین بار در خراسان رضوی خانه احزاب شروع به کار کرده است.

مقیمی در پایان رای دادن به لیست‌ها در اکثر کلانشهرهای کشور را یکی از شاخصه‌های فعالیت خوب احزاب در کشور عنوان کرد و گفت: حزب گریزی و فعالیت کم احزاب در جامعه ترمیم شده و با راه انداری خانه احزاب، خود احزاب نیز در تشویق فعالین سیاسی موثر خواهند بود.  
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha