• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95061711364
  • خبرنگار : 71132

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم:

دولت هدف گذاری نرخ بیکاری را از متن برنامه ششم حذف کرده است

دولت هدف گذاری نرخ بیکاری را از متن برنامه ششم حذف کرده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به آخرین اصلاحات پیشنهادی دولت در برنامه ششم گفت که دولت هدف‌گذاری مربوط به کاهش نرخ بیکاری را از متن لایحه برنامه ششم حذف کرده است.

به گزارش ایسنا، محمد خدابخشی ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری خود در مجلس اظهار کرد: در اصلاحات برنامه ششم که اخیرا به امضای رئیس جمهور تقدیم مجلس شده هدف‌گذاری مربوط به نرخ بیکاری که پیش بینی کرده بود نرخ بیکاری از 11 درصد به 7 درصد در پایان برنامه برسد، از متن برنامه ششم حذف شده است.

وی افزود: منابع مالی سرمایه گذاری، اولویت‌ها و مسائل محوری و پیش بینی منابع و مصارف از دیگر اصلاحاتی است که دولت در برنامه ششم اعمال کرده است.

خدابخشی با بیان اینکه هیات رئیسه کمیسیون تلفیق علی رغم تعطیلات تابستانی مجلس هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد یادآور شد، در هفته سوم تعطیلات مجلس نیز کمیسیون تلفیق جلسات خود را برگزار می کند که این نشانگر عزم و اراده جدی بررسی دقیق و کارشناسی لایحه برنامه و تسریع در تصویب آن برای کمک به دولت است تا این قانون مبنای تنظیم بودجه سال آینده قرار گیرد.

سخنگوی کمسیون تلفیق برنامه ششم با اشاره به پیش بینی ارائه لایحه برنامه پنج ساله در قانون برنامه و بودجه، تشریح کیفیت رسیدگی به لایحه برنامه در آین نامه داخلی مجلس و اصل 126 قانون اساسی که امور برنامه و بودجه را برعهده رئیس جمهور ادامه داد: بدنه کارشناسی که در اختیار دولت قرار دارد ابزاری برای تدوین برنامه است اما نهایتا برنامه‌ای قابلیت اجرا دارد که تبدیل به قانون شده باشد.

خدابخشی با بیان اینکه لایحه برنامه ششم 26 دی سال گذشته تقدیم مجلس شده اضافه کرد: نمایندگان نسبت به عنوان و محتوای آن و همچنین نبود هدف گذاری و منابع و مصارف در لایحه ایراداتی داشتند و با توجه به اتمام دوره نهم رسیدگی به این لایحه به مجلس دهم موکول شد و دولت هم برای پاسخ به انتقادات ویرایش جدیدی را با امضای آقای نوبخت تقدیم مجلس کرد که در آن هدف گذاری، منابع مالی و سرمایه گذاری و منابع و مصارف پیش بینی شد و انتقادات به محتوا نیز تا حدودی پاسخ داده شد اما در اصلاحات اخیری که رئیس جمهور تقدیم مجلس کرده هنوز عنوان لایحه اصلاح نشده است.

خدابخشی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق با رئیس و هیات رئیسه مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه و تصویب آیین نامه و تشکیل کمیته های تخصصی در کمیسیون تلفیق گفت: هیات رئیسه کمیسیون تلفیق نیز هر هفته برای بررسی سریع‌تر لایحه و رسیده به فهم مشترک از آن تشکیل جلسه می دهد البته ما هنوز مصوبه‌ای نداشتیم و قرار است پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان که به تلفیق ارائه می شود در جلسات آتی کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در پایان از برگزاری نشست مشورتی این کمیسیون با مشارکت صاحب نظران، دانشگاهیان، انجمن های علمی و روسای ادوار سازمان برنامه و بودجه در سوم مهر ماه خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha