• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۵ / ۰۱:۴۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95063119468
  • خبرنگار : 71568

«تحقق اقتصاد مقاومتی از مسیر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان»؛

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان: قوانین حمایت از تولیدات داخل فاقد ضمانت اجرایی هستند

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان: قوانین حمایت از تولیدات داخل فاقد ضمانت اجرایی هستند

با توجه به اینکه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از الزامات دستیابی به اقتصاد پایدار است، یکی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گوید اگر بنیادهای مالی در کشور نهادینه شده و منابع مالی با سود کم در اختیار شرکت‌ها قرار داده شوند،‌ شرکت‌های دانش‌بنیان رشد سریعی پیدا می‌کنند.

سعید شجاعی‌زاده، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه نبود خودباوری ملی و فرهنگ غلط مصرف‌کننده از جمله مهم‌ترین مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان است،‌ اظهار کرد: زمانی که تحریم بود، مصرف‌کننده داخلی از کالاهای داخلی استفاده می‌کرد؛ اما با رفع تحریم‌ها متاسفانه خریداران به سمت واردات و خرید کالای خارجی حرکت کردند.

وی افزود: قوانینی که در راستای حمایت از تولیدات داخل صورت پذیرفته، فاقد ضمانت اجرایی هستند و بیشتر روی کاغذ کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه اگر زمینه‌ توسعه محصولات فراهم شود، می‌توانیم به اشتغالزایی 6 تا 7 هزار نفری برسیم، گفت: تاکنون حمایت‌هایی از سوی دولت انجام شده، اما این میزان کافی نبوده است. بنیادهای مالی شرکت‌ها باید قوی شود؛ زیرا اگر سازوکار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بنیادی، اصولی و ممتد نباشد، فرآیند دستیابی به توانمندی متوقف می‌شود.

شجاعی‌زاده به تسهیلات بانک‌ها نیز اشاره کرد و افزود: اگر بانکی برای تسهیلات اعطا شده به یک شرکت در حال رشد، اقدام به دریافت سودهای بالا کند، فقط سیستم بانکی توسعه می‌یابد و شرکت‌ها بهره‌ای نمی‌برند.

وی تصریح کرد: اگر بنیادهای مالی در کشور نهادینه شوند و منابع مالی با سود کم در اختیار شرکت‌ها قرار دهند،‌ شرکت‌های دانش‌بنیان رشد سریعی پیدا می‌کنند.

شجاعی‌زاده در خصوص اهداف شرکت دانش‌بنیان خود نیز گفت: تاکنون به 25 درصد اهداف تعبیه شده رسیده‌ایم و 75 درصد از اهداف به دلیل عدم حمایت‌های واقعی از این حوزه محقق نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha