• یکشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95070402010
  • منبع : نمایندگی اردبیل

آغاز نشست بهبود بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت‌های توزیع نیروی برق غرب و شمالغرب کشور

آغاز نشست بهبود بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت‌های توزیع نیروی برق غرب و شمالغرب کشور

ایسنا/اردبیل پنجمین نشست هم‌اندیشی بهبود بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت‌های توزیع نیروی برق غرب و شمالغرب کشور به میزبانی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد.

به گزارش ایسنا، «علیرضا علیزاده» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در آئین افتتاحیه این نشست با اشاره به محورهای برگزاری این نشست، اضافه کرد: افزایش قابلیت اطمینان و کیفیت توان در شبکه‌های توزیع، مدیریت دارایی و تعمیرات پیشگیرانه، برون‌سپاری، راهبری شبکه، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، الزامات بهره‌برداری، تأثیر انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید پراکنده و چالش‌های پیش‌رو در بهره‌برداری، کاهش تلفات و پیک‌سایی هم‌چنین مخابرات شبکه‌های توزیع، فناوری اطلاعات و مدیریت داده‌ها از جمله این محورها هستند.

وی با بیان این‌که در این نشست شاهد استقبال خوبی در خصوص شمار مقالات و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه هستیم، افزود: 366 مقاله در این نشست مورد پذیرش قرار گرفته است و از این تعداد 47 مقاله توسط هیئت داوران انتخاب شده و طی دو روز ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: 10 کارگاه مهم، فنی و پرمحتوا که حاصل تجارب ارزشمند همکاران شرکت توزیع است، در این نشست برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های کشوری که نیم‌نگاهی به چشم‌انداز جهانی صنعت برق در سال ۲۰۲۵ دارد، گفت: در این چشم‌انداز به افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق، هوشمندسازی شبکه و حل تضاد کربن و انرژی اشاره شده است.

علیزاده با بیان این‌که همه تلاش ما بر این است تا قدم‌های موثری در جهت قابلیت اطمینان شبکه برق برداشته شود، افزود: در همین راستا استقرار سیستم‌های اتوماسیون و بهره‌برداری وسیع از سیستم‌های جدید بهره‌برداری از جمله آیتم‌هایی است که می‌تواند ما را در این زمینه کمک کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به هوشمندسازی شبکه‌ها، تصریح کرد: در هوشمندسازی مسائلی از جمله امنیت، اقتصاد و محیط زیست حائز اهمیت ویژه است.

وی با بیان این‌که از نمونه‌های اصلی شبکه‌های هوشمند می‌توان به اصلاح تولید و فراهم آوردن کیفیت مورد نیاز اشاره کرد، یادآور شد: در خصوص حل تضاد بین کربن و انرژی نیز می‌توان گفت که بهترین شرایط بازدهی نیروگاه‌ها 50 درصد است و 50 درصد بقیه می‌تواند محیط زیست را آلوده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha