• دوشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 95070502581
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

افزایش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته در خراسان جنوبی

افزایش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده مرزبانی خراسان‌جنو بی گفت: در 23 مورد عملیاتی طی یکسال گذشته انجام شده 900 کیلو کشف مواد مخدر را در استان داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر مسروری امروز (5 مهر ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرزبانان به عنوان خط مقدم نیروهای مسلح هستند.

وی با اشاره به اینکه مرزبانی امروز با الگوگیری شهدا و هشت سال دفاع مقدس با روحیات جهادی در مرزها کار می‌کنند، ادامه داد: این هفته با شعار "همه با هم برای امنیت و آرامش" ارائه خدمات مضاعفی را برای مردم و مرزبانان خواهیم داشت.

فرمانده مرزبانی استان با بیان اینکه 120 برنامه در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد، تصریح کرد: عمده فعالیت مرزبانان در سه بخش وظایف نظامی، دیپلماسی و انتظامی انجام می‌شود که کار حفظ و کنترل مرزها و برخورد با متخلفان را انجام می‌دهند.

مسروری، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را سرلوحه کارهای مرزبانان دانست و تصریح کرد: امیدواریم با امنیتی که داریم دستگاه‌های اجرایی در حوزه اقتصادی بیشترین استفاده را از مرزها ببرند، همچنین در این هفته 48 جلسه را با مرزبانان افغان برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس، یادآور شد: شرکت مرزبانان در نمازجمعه در شهرهای مرزی، تجدید بیعت با آرمان‌های امام و عطر افشانی مزار شهدا در 15 این ماه، برپایی چادر امداد در شهرهای مرزی، حضور کارشناسان در بحث آموزشی همگانی، برگزاری کارگاه بهداشت و روان برای خانواده مرزبانان و مسابقات تیراندازی بومی و محلی برای مرزنشینان انجام خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان گفت: 218 مورد نشست با مرزنشینان، 87 مورد حضور کارشناسان در مساجد، 94 مورد حضور کارشناسان در مدارس و 82 مورد تعامل با سازمان‌ها و ادارات دولتی طی  یک سال انجام شده است.

مسروری، با بیان اینکه 20 دستگاه دولتی با ما در حوزه مرز در ارتباط هستند، افزود: 114 مورد آموزش حضوری برای مرزنشینان انجام شده همچنین در حوزه خدمات‌رسانی و مردم یاری شهری و روستاهای مرزی 345 مورد خدمات درمانی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مرکز 110 با مرزنشینان استان در صورت بروز حادثه در ارتباط هستیم، بیان کرد: 800 ساعت آموزش امدادگری برای تمامی مرزبانان انجام شده و 350 میلیون تومان در حوزه عمران مرز و جاده‌های مرزی هزینه شده، همچنین در حوزه آموزش نزدیک به یک میلیون و 125 ساعت آموزش برای مرزبانان جهت فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های اجتماعی گذاشته شده است.

فرمانده مرزبانی استان عنوان کرد: 80 درصد حوزه کنترل مرز با امکانات و خدمات الکترونیکی انجام می‌شود همچنین با نصب سیستم فرستنده در مناطق مرزی شرایط استفاده از تلویزیون برای مرزبانان استان فراهم شده است.

مسروری، قاچاق کالا را در استان صفر دانست و تصریح کرد: فرصت‌های شغلی در مرز در حوزه کشاورزی، عشایر، دامداری و معادن برای مرزنشینان وجود دارد که باید از ظرفیت‌های این مرز دست نخورده استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: مرزنشینان از نظر توان اقتصادی ضعیف هستند که باید به این موضوع رسیدگی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha