• دوشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95070502770
  • منبع : نمایندگی البرز

البرز با 170 هزار سالمند

البرز با 170 هزار سالمند

ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز از وجود 170 هزار سالمند در این استان خبرداد و گفت: 4200 نفر از این سالمندان تحت پوشش بهزیستی البرز هستند.

«داریوش بیات‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: چهارم تا 10 مهرماه به‌عنوان هفته گرامیداشت سالمندان نام‌گذاری شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی در این هفته، تصریح کرد: نصب بنر، برگزاری مسابقه اذان، جشن بزرگ خانواده سالمندان، حضور پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها در مهدها، مراسم پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی، کنترل فشارخون در محل برگزاری نماز جمعه و دیدار با نماینده ولی فقیه از جمله اقدامات اداره‌کل بهزیستی استان در هفته سالمند است.

این مسئول با بیان این‌که شعار نه، علیه تبعیض سنی شعار تعیین شده در این هفته است، گفت: در بهداشت جهانی افراد بالای ۶۰ سال سالمند تعریف شده‌اند.
مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به این‌که جمعیت سالمند در کشور رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: کاهش زاد و ولد، پیشگیری از مرگ و میر و افزایش امید به زندگی باعث شده است جمعیت سالمند روز به روز بیشتر شود.
این مسئول با تأکید بر این‌که جمعیت سنی سالمندان رو به افزایش است، گفت: ۶۸ درصد سالمندان کشور شهری و ۳۱ درصد سالمندان روستایی هستند.
بیات‌نژاد در ادامه به تعداد سالمندان این استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 170 هزار سالمند در این استان وجود دارد که 4200 نفر از آن‌ها تحت پوشش بهزیستی البرز هستند.
وی هم‌چنین از تعداد مراکز نگهداری سالمند در البرز سخن به میان آورد گفت: 20 مرکز شبانه‌روزی، دو مرکز روزانه و یک مرکز مبتنی برخانواده به سالمندان البرزی خدمات ارائه می‌دهند.
این مسئول در ادامه اظهاراتش بر ضرورت آموزش در حوزه چگونگی رفتار با سالمندان تأکید و خاطرنشان کرد: برای آموزش باید به‌صورت چندجانبه برنامه‌ریزی کرد، آموزش کل جامعه اولین قدم در بحث آموزشی است.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان این‌که بدنه جامعه از جمله جوانان و میانسالان در مورد مراقبت‌های صحیح از سالمند باید آموزش ببینند، افزود: خود سالمندان نیز باید آموزش‌ها خودمراقبتی را فراگیرند تا در دچار چالش نشوند.

وی با اشاره به این‌که تأمین سلامت و بقای عمر سالمند مهم‌تر از بحث‌های مالی آن‌هاست، گفت: همه مردم باید سعی کنند تکریم و احترام به سالمندان را رعایت و به دیگران نیز آموزش دهند.
این مسئول گفت: اگر همه منابع کشور تنها در بحث نیازهای سالمندی هزینه شود، اما پشتوانه اجتماعی وجود نداشته باشد قطعاً نخواهیم توانست موفق عمل کنیم.
بیات‌نژاد یادآور شد: اگر مراقبت درستی از سالمندان در جامعه شود قطعاً بسیاری از آن‌ها عمر طولانی‌تری را خواهند داشت.
 
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha