• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95070603093
  • خبرنگار : 71290

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی مطرح کرد؛

گزارش رسمی کمیسیون دربارهFATF به صحن علنی ارائه می‌شود

گزارش رسمی کمیسیون دربارهFATF  به صحن علنی ارائه می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جمع‌بندی‌های اولیه انجام شده است گفت: گزارش رسمی کمیسیون در مورد FATF به صحن علنی ارائه می‌شود که با برنامه زمان‌بندی این گزارش را خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی طی سخنانی بعد از ارائه گزارش وزیر اقتصاد در مورد FATF، گفت: حدود دو ماه و نیم تا سه ماه است که تیم تخصصی مرتبط با کمیسیون اقتصادی در مرکز پژوهش‌های مجلس با همکاری دستگاه‌هایی همانند وزارت اطلاعات، وزارت اقتصاد و مجموعه‌های مرتبط با بانک مرکزی کار کارشناسی خود را شروع کرده‌اند. با توجه به اینکه امروز وزیر اقتصاد گزارش خود را ارائه داده‌اند ما هم از رئیس مجلس درخواست کردیم که گزارش رسمی کمیسیون به صحن علنی ارائه شود که ان‌شاءالله با برنامه زمان‌بندی این گزارش را خواهیم داشت.

وی افزود: موضوع FATF یکی از مسائل مهم و اساسی کشور در حوزه تعاملات خارجی است. قوانین مهمی در زمینه مبارزه با پولشویی و الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با فساد وجود دارد که جایگاه ایران را در سلامت اقتصادی نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه چطور با اینها تعامل خواهیم کرد، گفت: در حالی که قوانین مهمی در مبارزه با تروریسم وجود دارد اما شاهد هستیم که عربستان منابع مالی داعش در سوریه را تأمین می‌کند و کسی هم راجع به آن تصمیم نمی‌گیرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه این یک مسأله کاملاً سیاسی است و ارتباطی با شفافیت مالی ندارد، گفت: ما قوانینی را تصویب کردیم که الزاماتی را در این زمینه دارند. حتی اصلاحیه الزامات افشای اطلاعات را هم در مجلس آوردیم. بر اساس این الزامات اگر کسی شفافیت اقتصادی نداشت باید از گردونه اقتصاد خارج شود.

وی با بیان اینکه ما رویکرد دوگانه‌ای را در دنیا شاهد هستیم خطاب به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، گفت: اینکه باید تعاملاتمان را اصلاح کنیم درست است اما باید بدانیم که رفتار آنها دوگانه سیاسی است اگر تعهداتی هم صورت می‌گیرد باید با مشاوره مجلس باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: در جریان هستیم که گروه ویژه اقدام مالی با مسئولان ما دیدار داشتند و گفته شده که جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات را قبول کرده و بر اساس آن عمل می‌کند و تعهداتی که انجام شده و آنچه که امضاء شده به صورت کامل است در حالی که ما معتقدیم باید رایزنی‌های لازم را انجام می‌دادیم.

وی در پایان اظهار کرد: حتی بحث برگشت‌پذیری در اقدامات مطرح شده که اگر جمهوری اسلامی ایران بندهایی را که گفته‌اند اجرا نکند به لیست سیاه برمی‌گردد و ما را در کنار کره شمالی قرار داده‌اند. همچنین صحبت از گام‌های بعدی در توافقات وجود دارد در حالی که گام‌های بعدی تعریفی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha