• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95070603492
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فرماندار نیشابور:

برگزاری نمایشگاه کتاب حق پایتخت کتاب ایران است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار نیشابور گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب حق پایتخت کتاب ایران یعنی نیشابور است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سعید شیبانی که در نشست خبری تشریح برنامه‌های نمایشگاه کتاب ناشران ایران در نیشابور در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: با توجه به سابقه کهن نیشابور و فعالیت‌های گسترده این شهرستان در زمینه کتاب ما انتظار داشتیم که این رویداد اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: این رویداد براساس یک حق و انتظار طبیعی به نیشابور اعطا شد زیرا نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران این انتظار را دارد که محل برگزاری نمایشگاه کتاب هم باشد.
فرماندار نیشابور تصریح کرد: بزرگی و عظمت مشهد نافی حقوق و استعدادهای سایر شهرستان‌های استان نیست، یکی از این شهرستان‌ها نیشابور است که در زمینه پیشینه و شرایط مختلف لازم، وضعیت خوبی را دارد که به آن قابلیت ویژه‌ای می‌دهد.
شیبانی خاطرنشان کرد: مسئولین باید به تمرکززدایی از مشهد و استفاده از ظرفیت‌های سایر شهرستان‌های استان اعتقاد داشته باشند و آن را عملی کنند.
وی افزود: نیشابور زیرساخت‌های خوب و محیایی را دارد که می‌تواند از آن‌ها برای برگزاری مناسب این رویداد بهره ببرد، امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از این اتفاق داشته باشیم.
فرماندار نیشابور عنوان کرد: نیشابور ظرفیت انسانی بالایی دارد که می‌توانند مخاطب نمایشگاه باشند و در کنار آن مسئولین هم باید کمک کنند تا این رویداد با کیفیت هرچه بیشتر برگزار شود.
در ادامه این نشست ثمانه سکاکی رئیس شورای شهر نیشابور طی سخنانی اظهار کرد: نیشابور پایتخت ایران در گذشته و پایتخت کتاب امروز ایران است که باید به این موضوع توجه و آن را مدنظر قرار دهیم.
وی با بیان اینکه مساله پایتخت کتاب ایران در نیشابور مهجور است، گفت: با پیگیری‌های خوبی که صورت گرفته بنا شد که نمایشگاه کتاب در سایت نمایشگاهی نیشابور در منطقه گردشگری باغرود برگزار شود.
رئیس شورای شهر نیشابور اظهار کرد: تسهیلات اقامتی و رفت و آمد برای علاقه‌مندان به شرکت در این نمایشگاه در نظر گرفته شده و در این راستا ارتباطاتی با شوراهای شهر شهرستان‌های اطراف گرفته شده است.
سکاکی ادامه داد: برای حدود 30 هزار دانشجوی شهرستان هم تسهیلاتی برای استفاده از خدمات این نمایشگاه درنظر گرفته شده است تا این عزیزان بتوانند استفاده خوبی از این رویداد داشته باشند.
وی تصریح کرد: ما در زمینه میزبانی مشکل خاصی نداریم و اردوگاه بزرگ نیشابور در مجاورت سایت نمایشگاه قرار دارد که مشکل اسکان ما را برطرف می‌کند.
رئیس شورای شهر نیشابور خاطرنشان کرد: سایت ما در فضایی به متراژ 5 هکتار و 4 هکتار فضای سرپوشیده شرایط خوبی را برای میزبانی ایجاد کرده است و فضای سبز بسیار مناسبی هم در جوار این مجموعه وجود دارد که در برگزاری این نمایشگاه به ما کمک می‌کند.
سکاکی افزود: این نمایشگاه از یکشنبه 9 آبان ماه شروع خواهد شد و تا 14 آبان ماه به کار خود ادامه خواهد داد و هر روزه از ساعت 10 صبح تا 22 عصر پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی خواهد بود.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha