• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 95070704488
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص تسهیلات دولتی به سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص تسهیلات دولتی به سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه یکی از حساس‌ترین، ارزان‌ترین و کوتاه‌ترین روشها برای کسب درآمد، اقتصاد و ایجاد اشتغال بحث گردشگری است.

به گزارش ایسنا، «پژمان نیک‌اقبالی»، در جلسه کارگروه گردشگری افزود: خوشبختانه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و پتانسیل‌های خوب و ویژه‌ای دارد اما گردشگر به تنهایی برای دیدن آثار باستانی و تاریخی یک شهر به آن شهر سفر می‌کند و باید پذیرش مردمی و فرهنگی هم در آن شهر فراهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به این استان دو طرح گردشگری به‌عنوان نمادین کلنگ‌زنی و چند طرح نیز در این افتتاح شد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب کارهای زیادی است و باید تلاش‌های بیشتری شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این آمادگی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بتوانیم منطقه ویژه‌ای را به گردشگری در استان اختصاص دهیم تا جزو چند استان اول و یا شاید اولین استانی باشیم که این منطقه را احداث و زمینه را برای رونق هرچه بهتر و بیشتر گردشگری فراهم کنیم.

نیک‌اقبالی ادامه داد: برنامه آمایش سرزمین استان کهگیلویه و بویراحمد طی دو سه سال گذشته تاکنون در حال پیگیری است و در مراحل پایانی قرار دارد که در این زمینه آب و گردشگری به‌عنوان اصلی در توسعه استان هستند و این دو مهم مکمل هم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری بارها از زبان ایشان بر زیبایی‌ها، جاذبه‌ها و پتانسیل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد صحه گذاشته شد و این می‌تواند بهترین سند برای استان باشد تا از ظرفیت‌های استان بهره‌برداری‌های لازم صورت بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند در استان سرمایه‌گذاری کنند، دولت تا سقف 140 میلیارد تومان سود تسهیلات برای کمک به این سرمایه‌گذاران پذیرفته است یعنی دریافت وام با 18 درصد سود را دولت پذیرفته است که نصف تسهیلاتش را پرداخت کند و این فرصت بسیار خوبی است برای کسانی که می‌خواهند در زمینه گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کنند.

نیک‌اقبالی افزود: تفاهم‌نامه‌ای میان دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، استانداری کهگیلویه و بویراحمد و بانک سینا برای اعطای 20 میلیارد تومان تسهیلات با سود بسیار کم که هرکدام از نهادهای ذکر شده 5 درصد سود را متقبل شده‌اند، به کسانی که می‌خواهند در روستاها در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و معدنی سرمایه‌گذاری کنند، منعقد شد که مراحل پایانی روش کار مشخص شده است و استانداری کهگیلویه و بویراحمد از امروز آمادگی لازم برای معرفی طرح‌ها به بانک سینا را دارد.

وی افزود: در زمینه گردشگری همه ادارات باید دست به دست هم دهند یعنی برخی دستگاه‌های دولتی به‌صورت جزیره‌ای عمل نکنند نباید تنها اهداف سازمانی دیده شوند و باید اهداف به سمت فراسازمانی پیش بروند تا با هم بتوانیم به توسعه استان کمک کنیم.

وی تصریح کرد: از دستگاه‌های مرتبط با گردشگری مانند محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، منابع طبیعی، امور آب و جهاد کشاورزی انتظار داریم که سرمایه‌گذاری‌های گردشگری را حمایت کنند و فرهنگ حضور گردشگران در استان را به نحو احسن نهادینه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جشنواره‌هایی در استان از سال‌های پیش آغاز شده مانند جشنواره عشایر، انگور، تابستانه یاسوج و بعضی نیز مانند جشنواره ورزش‌های هوایی سال اول است که برگزار می‌شوند و خواهشمندیم جشنواره‌هایی که در تقویم گنجانده شده‌اند را حتماً به‌عنوان یک برنامه مدون سالانه اجرا کنند و جشنواره‌های سال اول را نیز سالانه برگزار کنند تا با توجه به پتانسیل‌های استان بتوانیم آن را در افق چند ساله به‌صورت بین‌المللی به مرحله اجرا در آوریم.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از هشت فعال در حوزه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.   

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha