• شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95071710587
  • خبرنگار : 30057

حمایت جدی ستاد نانو از پایان‌نامه‌های مشترک با صنعت

حمایت جدی ستاد نانو از پایان‌نامه‌های مشترک با صنعت

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد توسعه فناوری نانو از حمایت جدی این ستاد از پایان‌نامه‌هایی که با همکاری شرکت‌های صنعتی اجرایی می‌شود خبر داد و گفت: براساس سیاست‌های جدید ستاد نانو پایان‌نامه‌هایی که با همکاری بخش صنعت اجرایی شود چندین برابر یک پایان‌نامه عادی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی رضایت در حاشیه نهمین جشنواره فناوری نانو در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های جدید ستاد فناوری نانو در حوزه توسعه نیروی انسانی، از اجرای دو اقدام جدید خبر داد و افزود: یکی از این اقدامات برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

وی در این باره توضیح داد: دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری که می‌خواهند پایان‌نامه خود را اجرایی کنند از سوی ستاد توسعه فناوری نانو دوره‌های توانمندسازی برگزار می‌شود.

رضایت با تاکید بر اینکه حمایت‌های تشویقی این ستاد منوط به گذراندن این دوره‌ها است، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها که از سوی اساتیدی که دارای تجارب موفقی هستند، برگزار و مباحثی چون مارکتینگ، برندسازی و تهیه کسب و کار ارائه می‌شود.

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر اینکه این دوره‌ها در قالب یک اردوی دو روزه برگزار می‌شود، ادامه داد: این دوره با این رویکرد برگزار می‌شود که دانشجویان پس از دفاع از پایان‌نامه‌های خود دیگر نمی‌خواهند کارمند دولت شوند بلکه درصدد هستند تا از دستاوردهای خود اقدام به تدوین طرح کسب و کار کنند.

وی با اشاره به اقدام دیگر این ستاد یادآور شد: براین اساس پایان‌نامه‌هایی که مبتنی بر نیاز صنعت اجرایی شود مورد حمایت جدی ستاد قرار می‌گیرد.

رضایت اضافه کرد: پایان‌نامه‌هایی که با همکاری یک شرکت صنعتی اجرایی شود مورد حمایت جدی ستاد قرار می‌گیرد. این حمایت باید همراه با ارائه پروپزال و ارائه مستندات همکاری دانشجو با بخش صنعتی همراه باشد.

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد توسعه فناوری نانو تاکید کرد: در این اقدام پایان‌نامه‌هایی که با چنین رویکردی اجرایی شود چندین برابر یک دانشجوی عادی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 30 هزار نفر نیروی انسانی در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و عضو هیات علمی دانشگاه‌ها در حوزه‌های فناوری نانو هستند، ادامه داد: براساس این اقدام این ستاد پایان‌نامه‌های عادی که از طریق شیوه‌های قبلی مورد حمایت قرار می‌گیرد، به سمت حمایت کیفی پایان‌نامه‌ها حرکت می‌کند.

رضایت با بیان اینکه این نوع رویکرد در مورد مقالات نیز تسریع یافته است، ادامه داد: مقالاتی که دارای ضریب ارجاع بالا باشند مورد حمایت جدی‌تر قرار می‌گیرد.

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به دلایل اجرایی شدن این دو اقدام گفت: این رویکرد براساس سند 10 ساله دوم این ستاد است چرا که در این سند بر تولید محصول، تولید ثروت، صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی متمرکز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha