• شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 95072413342
  • خبرنگار : 71536

قطر با این بازیکنان چندملیتی برای جام جهانی 2022 آماده می‌شود

پیروانی: بازیکنان قطر با مربیان خود اسپانیایی صحبت می‌کردند!

پیروانی: بازیکنان قطر با مربیان خود اسپانیایی صحبت می‌کردند!

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان معتقد است تیم ملی قطر متشکل از بازیکنان دو ملیتی بوده و کیفیت بهتری در قیاس با ژاپن دارد.

امیرحسین پیروانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تساوی تیم ملی فوتبال جوانان مقابل قطر در نخستین بازی از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی قطر از هر کشوری هستند به جز قطر. کادر فنی این تیم متشکل از ۱۲ مربی اسپانیایی است و با تجهیزات کاملی به کشور بحرین آمده‌اند. نکته جالب درباره قطر این بود که بازیکنان این تیم به زبان اسپانیایی با مربیان‌شان صحبت می‌کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه بازیکنان قطر از نظر فیزیکی هیچ شباهتی به بازیکنان این منطقه نداشتند، افزود: این تیم هم مانند تیم بزرگسالان قطر متشکل از چندین کشور بود و فقط اسامی بازیکنان را تغییر داده‌ بودند. آن‌ها بازی خوبی را هم به نمایش گذاشتند و تقریبا بازی پایاپای بود.

او با اشاره به بازی روز گذشته گفت: روی یک اتفاق توپی که به سمت دروازه ما ارسال شده بود به بازیکنان تیم‌ خودمان برخورد کرد و وارد دروازه ما شد. بعد از این گل قطر از دقیقه ۴۰ شروع به وقت‌کشی کرد و در شروع نیمه دوم هم بازیکن ما با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا فشار زیادی به تیم وارد شود. رطوبت ۸۰ درصدی هوا کار را برای ما مشکل کرده بود چرا که قطری ها به این شرایط عادت داشتند اما این موضوع برای ما تازگی داشت.

پیروانی ادامه داد: با وجود این شرایط خیلی خوب به بازی برگشتیم و توانستیم گل تساوی را به ثمر برسانیم که قابل تقدیر است. بازیکنان ما با وجود اینکه با یک یار کمتر بازی می‌کردند مقابل قطر تا دندان مسلح به بازی برگشتند. قطری‌ها در سال ۲۰۲۲ میزبان جام جهانی هستند و سرمایه گذاری زیادی را انجام داده‌اند. برنامه‌ریزی آن‌ها به نحوی است که از این بازیکنان ۲۰ ساله در جام جهانی ۲۰۲۲ و زمانی که ۲۶ ساله هستند، استفاده کنند. ما موقعیت های زیادی را هم خلق کردیم. در دقایق پایانی بازی می‌توانستیم پیروز شویم. همیشه بازی نخست هر تورنمنتی سخت است و با توجه به اتفاقات بازی با قطر، نمایش خوبی داشتیم.

سرمربی تیم ملی جوانان با رضایت از نتیجه کسب شده مقابل قطر اضافه کرد: توقع من از بازیکنانم بیشتر بود اما ده نفره شدن کار ما را سخت کرد. با این وجود از نتیجه راضی هستم. دیگر این بازی تمام شده و به آن فکر نمی‌کنیم. هر روز ساعت ۱۰ صبح به وقت بحرین جلسه آنالیز فنی با کادرفنی و ساعت ۱۱ با بازیکنان است و تیم ژاپن را آنالیز خواهیم کرد.

او درباره پیروزی تیم ملی ژاپن برابر یمن و دیدار تیمش مقابل این تیم، اظهار کرد: ژاپن همیشه تیم خوبی است و نوع فوتبال همیشگی خود را به نمایش می‌گذارد. روز گذشته بازی این تیم را هم از نزدیک مشاهده کردم. بازی منظم، سریع و منطقی بهترین کلماتی است که می‌توان برای فوتبال آن‌ها به کار برد. آن‌ها به گونه ای آموزش دیده‌اند که بر اساس اتفاقات بازی هیجانی نمی‌شوند و بازی نزدیکی را مقابل آن‌ها خواهیم داشت.

پیروانی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد قطر تیم بهتری نسبت به ژاپن باشد، تاکید کرد: من هم فکر می‌کنم قطر بهتر از ژاپن است. البته ژاپن ویژگی‌های خاص فوتبال خود را دارد. هر چقدر که آن‌ها حریف قدرتمندی برای ما هستند، ما هم حریف خطرناکی برای هر تیمی محسوب می‌شویم.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره شرایط اسکان تیمش در بحرین نیز گفت: همه چیز در شرایط بسیار خوبی بوده و تنها مشکل ما گرمای هواست که برای خود بحرینی‌ها هم تعجب برانگیز شده است. رطوبت بالای هوا از دیگر مشکلات ماست اما گلایه‌ای نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha