• شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95072413660
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون استانداری کرمانشاه عنوان کرد:

گردش 3700 میلیارد دلاری برند "حلال" و سهم 25 صدم درصدی ایران از این برند

گردش 3700 میلیارد دلاری برند "حلال" و سهم 25 صدم درصدی ایران از این برند

ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گردش مالی سالانه برند "حلال" در جهان را 3700 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: سهم ایران از این برند تنها 25 صدم درصد است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رضا رحیمی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «توانمندیهای صنایع غذایی» استان که امروز (24 مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های استان آغاز به کار کرد، با اشاره به اهمیت موضوع غذا برای بشر، گفت: غذا از زمان خلقت بشر همواره یکی از دغدغه‌های اصلی بشر بوده و هست و نیاز همه روزه بشر به غذا می‌طلبد که بیشتر در جهت تامین غذای کافی و سالم تلاش کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌‎های بالای استان در صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی، گفت: خوشبختانه شرایط آب و هوایی استان و منابع آبی فراوان موجب شده تا استان پتانسیل مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع غذایی داشته باشد.

رحیمی به برندهای غذایی اشاره کرد و افزود: امروزه یکی از برندهای مطرح جهان در حوزه صنایع غذایی برند "حلال" است که توانسته جایگاه مطلوبی را در دنیا به دست آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گردش مالی سالانه این برند را 3700 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: ایران تنها سهم 25 صدم درصدی از این برند دارد.

وی تصریح کرد: ایران یک درصد جمعیت دنیا و چند درصد جمعیت مسلمانان جهان را داراست و قطعا سهم ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور از این برند باید بیش از این‌ها باشد.

رحیمی افزود: شرایط آب و هوایی استان، وجود برند حلال و نیروی جوان بیکار استان فرصت‌هایی است که نباید بگذاریم به این سادگی از دست برود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: در حالی صحبت از افزایش صادرات دام زنده می‌کنیم که سود اصلی کار این است که خام فروشی آن را متوقف کرده و دام‌ها را در استان ذبح و بسته‌بندی کرده و سپس با برند حلال صادر کنیم.

رحیمی تصریح کرد: این مشکل در زمینه صادرات دیگر محصولات کشاورزی مانند نخود و عدس هم وجود دارد.

وی در ادامه به بحث قاچاق کالا اشاره کرد وافزود: در حال حاضر سخت‌گیری‌های بسیاری در زمینه جلوگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات غذایی می‌شود.

رحیمی افزود: انتظار ما این است که  این سخت گیری‌ها در زمینه قاچاق کالاهای دیگر نیز اعمال شود، زیرا قاچاق هر نوع کالا به ضرر کشور تمام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha