• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95072615071

یک فعال دانشجویی:

مهم است نهادهای نظامی و وزارتخانه‌ها به صورت سیستماتیک وارد جریان انتخابات نشوند

مهم است نهادهای نظامی و وزارتخانه‌ها به صورت سیستماتیک وارد جریان انتخابات نشوند

سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای انتخابات آتی، اظهار داشت: بندهای این سیاست‌های ابلاغی برای جلوگیری از تدلیس در انتخابات اعم از مالی و معنوی و جلوگیری از فساد سیستماتیک است.

عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب، گفت: ایشان در بند«4» این ابلاغیه خواهان شفاف‌سازی منابع مالی کاندیداها در انتخابات شدند؛ که دستگاه‌های نظارتی باید تدقیق بیشتری روی این مساله داشته باشند؛ چرا که حمایت‌ها و منابع مالی مبهم ممکن است جهت انتخابات را تغییر دهد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب  همانند امام خمینی(ره)، در چندین بند، نهادهای نظامی و امنیتی را از ورود به انتخابات منع می‌کنند و این تاکید  نشان‌دهنده نگرانی و دغدغه ایشان نسبت به این مساله است.

وی افزود: خیلی مهم است که نهادهای نظامی و وزارتخانه‌ها به صورت سیستماتیک وارد جریان انتخابات نشوند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در این ابلاغیه تاکید دارند که روند بررسی صلاحیت کاندیداها باید کاملا شفاف باشد و شورای نگهبان باید در انتخابات پیش‌ رو  آن را فصل الخطاب قرار داده و روند تایید صلاحیت‌ها را مشخص کند.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: بهتر است صدا و سیما در سیاست‌های کلان و انتخابی خود تغییر نظر دهد؛ چرا که یک رسانه ملی و عمومی باید بیطرف بماند و بازگو کننده نظرات تمام آحاد جامعه باشد.

عظیمی تصریح کرد: برخورد گزینشی صدا و سیما با اقدامات دولت و برجسته کردن ضعف‌ها و کاستی‌ها بیشتر از اقدامات مثبت انجام شده دولت، باید در آستانه انتخابات تعدیل و اصلاح شود؛ و تمام اقدامات دولت را به طور کامل انعکاس دهد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha