• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95072615306
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

‌رئیس اداره محیط‌زیست میناب:

حفظ معیشت جوامع محلی در راستای حفاظت از تالاب میناب شکل می‌گیرد‌

حفظ معیشت جوامع محلی در راستای حفاظت از تالاب میناب شکل می‌گیرد‌

ایسنا/هرمزگان ‌رئیس اداره محیط‌زیست میناب، گفت: حمایت از اشتغال و کسب‌وکار متناسب با اقلیم و سازگار با محیط‌زیست در مناطق روستایی به‌ویژه در تالاب میناب باهدف حفظ محیط‌زیست، احیا و حفاظت از تالاب و بهبود وضعیت معیشت ساکنان تالاب از رویکردهای تفاهم‌نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید و سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

‌سهراب پشتاره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و صندوق کارآفرینی امید، افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه گامی مهم در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی است که امروزه بنگاه‌ها، صندوق‌ها و بانک‌ها این رویکرد را اتخاذ می‌کنند.

رئیس اداره محیط‌زیست میناب با بیان اینکه احیا، حفاظت و بهره‌برداری مناسب از تالاب بین‌المللی میناب در مقطع کنونی برای منطقه  از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: موضوع مشارکت جوامع محلی در احیا، حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌ها بسیار مهم است.

پشتاره بابیان اینکه حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب مذکور به‌تنهایی میسر نیست، تصریح کرد: بستر مناسبی برای مشارکت ذی‌نفعان و دست‌اندرکاران دولتی و غیردولتی فراهم کرده‌ایم تا با مشارکت جوامع محلی برای حفاظت و بهره‌برداری از تالاب میناب طرح‌هایی را به مرحله اجرا درآوریم.

وی بابیان اینکه سازوکارهای کوچک هم‌راستا و سازگار با محیط‌زیست در راستای تأمین معیشت مردم محلی از طریق سازمان محیط‌زیست انجام‌شده است، تأکید کرد: تا زمانی که منافع و معیشت مردم را به‌طورجدی به مسائل محیط زیستی گره نزنیم در امر حفاظت از تالاب موفق نخواهیم بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست در قالب این تفاهم‌نامه همکاری متعهد است تا اقدامات لازم ترویجی، آموزشی و تبلیغی را برای توانمندسازی جوامع محلی، حاشیه مناطق حفاظت‌شده از طریق برگزاری کارگاه‌های مشارکتی برای تأمین معیشت‌های سازگار با اولویت حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی و همچنین کارگاه‌های فنی آموزش مهارت‌های لازم مرتبط با معیشت‌های تعیین‌شده با حمایت سازمان‌های مرتبط نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی برگزار کند.

پشتاره با بیان اینکه احیای تالاب‌ها نشانه سلامت چرخه آب هر منطقه است، تصریح کرد: به دنبال احیای تالاب میناب؛ آب‌های زیرزمینی، رودخانه‌ها، وضعیت خاک و کشاورزی منطقه بهبود پیدا می‌کند.

رئیس اداره محیط‌زیست میناب با اشاره به اینکه در حال حاضر همکاری‌های بین بخشی در این زمینه شکل‌ گرفته است، خاطرنشان کرد: باید بخش‌های آب و کشاورزی نیز نسبت به محیط‌زیست و اولویت تالاب‌ مذکور توجه و تلاش بیشتری نشان دهند.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و صندوق کارآفرینی امید با محوریت توانمندسازی جوامع محلی و توسعه کسب‌وکارهای خرد و کوچک در راستای حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی و تالاب‌های حائز اهمیت بین‌المللی و دارای برنامه جامع مدیریت با اولویت مشارکت جوامع محلی ساکن در عرصه‌های طبیعی کشور خصوصاً حاشیه تالاب‌های حائز اهمیت بین‌المللی به‌منظور ایجاد و حفظ معیشت‌های جوامع محلی با حفاظت محیط‌زیست منعقد شد.



انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha