• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95072816705
  • خبرنگار : 71381

یک فعال سیاسی:

توسعه مفهوم حق‌الناس در عرصه سیاسی به صیانت از آراء مردم منجر می‌شود

توسعه مفهوم حق‌الناس در عرصه سیاسی به صیانت از آراء مردم منجر می‌شود

یک فعال سیاسی گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب، گامی در جهت توسعه دموکراسی و عدالت انتخاباتی است.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبری در مورد انتخابات، اظهار کرد: در صورتی که تأکیدات رهبری بر مسائلی مثل شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی، منع تخریب رقبا و جایگزینی رفاقت به جای رقابت‌های ناسالم و تقویت نظارت متولیان و قانون‌گرایی، تبدیل به برنامه اجرایی شود می‌تواند فضای سالم و مطلوبی برای انتخابات رقم زند و یک گام در جهت توسعه دموکراسی جلوتر رویم.

وی با اشاره به توجه به اهمیت احزاب و تشکل‌های سیاسی و قانونمند شدن فعالیت احزاب در سیاست‌های ابلاغی رهبری در مورد انتخابات، تصریح کرد: در حالی که احزاب بازوان اصلی مردم‌سالاری و دموکراسی محسوب می‌شوند، اما متأسفانه در حال حاضر خلأ احزاب بزرگ و فراگیر را در انتخابات احساس می‌کنیم.

آرین‌منش با اشاره به اهمیت تبدیل گفتمان حق‌الناس و توسعه مفهوم حق‌الناس در عرصه سیاسی و انتخابات، افزود: توسعه مفهوم حق‌الناس در عرصه سیاسی به ویژه از سوی کسانی که با نگاه دینی و اعتقادی پای صندوق‌های اخذ رأی می‌آیند و همچنین از سوی متدینینی که کار نظارت بر اجرای انتخابات را بر عهده دارند،‌ باعث صیانت از آراء مردم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به موضوع عدم مداخله نیروهای نظامی و انتظامی ، بسیج و سپاه در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخابات، باعث عدالت و شایسته‌سالاری در انتخابات، بی‌طرفی مسئولان و انتخاب صحیح مردم خواهد شد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) بر عدم مداخله و ورود نیروهای نظامی در انتخابات‌ها، تصریح کرد: همان رویه امام امت در قالب سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و طبیعی است که نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج و همه یاران مقام معظم رهبری که ایشان را علاوه بر مرجعیت و رهبری،  فرمانده کل قوا می‌دانند در این راستا از مداخله در انتخابات و تعیین کاندیداها پرهیز خواهند کرد که این امر به سلامت بیش از پیش انتخابات منجر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha