• جمعه / ۳۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 95073018134
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه:

مردم را به ورزش همگانی سوق دهید

مردم را به ورزش همگانی سوق دهید

ایسنا/آذربایجان غربی امام جمعه ارومیه گفت: مردم را به ورزش همگانی سوق دهید.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «سیدمهدی قریشی» در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این‌که 26 مهر تا 2 آبان را هفته تربیت بدنی نام‌گذاری کردند، افزود: ورزش و تربیت بدنی مسأله بسیار مهم و قابل تأملی است، چون قسمت اعظم سلامت جسمی و روحی جامعه در گرو ورزش است.

وی با بیان این‌که مسولان به مسأله ورزش و تربیت بدنی در استان توجه بیشتری داشته باشند، افزود: مسئولان باید بکوشند ورزش را همگانی کنند و روز به روز با تبلیغات و اشاعه این مهم در میان آحاد مردم باعث سوق هرچه بیشتر آن‌ها به ورزش شوند.

قریشی با ارج نهادن اهتزاز پرچم ایران در دنیا توسط ورزشکاران و مدال‌آوران کشورمان گفت: اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران و کلمه توحید در ممالک کفر باعث افتخار و عزت ایران اسلامی است.

وی به اهم بودن ورزش از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند انسان کسل و سست را مذمت می‌کند و همواره مسلمانان را به آموزش شنا، تیراندازی دعوت و تشویق کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که باید همگان روزانه ولو چند دقیقه‌ای ورزش کنند، گفت: نشاط و سلامت جسمی و روحی جامعه توسط ورزش تأمین می‌شود.  

قریشی با بیان این‌که ورزش جسمانی توأم با بسته فرهنگی ارائه شود، گفت: هر موضوع و امر مهمی باید با بسته فرهنگی مربوط به آن تلفیق و اشاعه شود، چون صرف هزینه‌های هنگفت بدون توجه به مسأله اخلاق و دین و انسانیت فایده‌ای ندارد.

وی با انتقاد از رواج و توسعه برخی ورزش‌های پولی که مختص سرمایه‌داران است، گفت: اولویت‌بندی و اولویت‌سنجی در رأس توجه مسئولان ورزشی و استانی  قرارگیرد و با برنامه‌ریزی‌های خود اولویت را به نشر ورزش همگانی در جامعه منوط کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مسئولان ورزشی استان و هیئت ورزشی توجه ویژه‌ای به لزوم رعایت حجاب و مسأله محرم و نامحرم در باشگاه‌ها و دستجات ورزشی داشته باشند.

وی با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در ساماندهی معضل قلیان در استان گفت: دخانیات و مسأله قلیان آفت بزرگی در جامعه است که با ضررهای مادی و معنوی بسیار خود سلامت جامعه را تهدید می‌کند که باید این معضل از بین برود.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری مسئولان را به قدرشناسی از نخبگان جامعه با ایجاد فضا و امکانات و بسترسازی‌های لازم  تأکید کردند.

قریشی در ادامه فرمایشات ولی‌فقیه با اشاره به این‌که باید در مقابل استکبار بایستیم، ادامه داد: چنانچه در مقابل غرب و آمریکا عقب‌نشینی کنیم آنها روز به روز پیش می‌آیند و هر روز دعوی و ادعای دیگری علیه کشور اسلامی خواهند داشت.

امام جمعه ارومیه با بیان این‌که مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا سومین مسأله مهم که مقام معظم رهبری در دیدار خود به نخبگان بدان اشاره کردند، گفت: غرب و جامعه‌ای که داعیه تمدن و حکومت جهانی را دارد در مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری خود نشانی از اخلاق و تمدن و معنویت نیست.

وی به مسأله معاد و تأمل در آن اشاره کرد و گفت: شیطان، انسان را در آستانه مرگ اغوا می‌کند تا ایمان خود را از دست بدهد و بدون ایمان دنیا را ترک کند و این در حالی است که مسلمان با اعمال خود در دنیا زمینه ورود به آخرت را با توحید و ایمان فراهم کند.

قریشی با بیان این‌که تلقین و بیان شهادتین تجلی وحدانیت خداوند بار تعالی است، گفت: از آثار عمل صالح انسان این است که در زمان مرگ و ترک دنیا بتواند کلمه شهادتین را برزبان بیاورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی توجه والدین را به اهل نماز و عبادت بارآوردن فرزندان معطوف کرد و گفت: همان‌گونه که تأمین معاش خانواده، تحصیل و رشد و بالندگی فرزندان مسأله مهم والدین است، اما بر والدین وظیفه است فرزندان خود را به ارتباط با خدا و شرکت در نماز جماعات و جمعه دعوت کنند.

انتهای پیام 


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha