• شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95080100323
  • منبع : نمایندگی زنجان

مهلت سه ماهه به آهن فروشان زنجان برای حذف خودروهای غیرمجاز حمل بار

مهلت سه ماهه به آهن فروشان زنجان برای حذف خودروهای غیرمجاز حمل بار

ایسنا/زنجان دادستان عمومی و انقلاب زنجان در نامه‌ای به رییس اتحادیه آهن‌فروشان زنجان تأکید کرد: حمل هرگونه بار توسط انواع وسایط نقلیه صرفاً با رعایت حدود مندرج در قانون و با لحاظ ضوابط مربوطه مجاز خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی دادگستری‌کل زنجان، حجت‌الاسلام حسن مظفری، اظهار کرد: همان‌گونه كه اطلاع دارید برابر مفاد آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، حمل هرگونه بار توسط انواع وسایط نقلیه صرفاً با رعایت حدود مندرج در قانون و با لحاظ ضوابط مربوطه مجاز خواهد بود. در همین راستا متأسفانه در سطح استان مشاهده می‌شود در معابر درون‌شهری و محورهای برون‌شهری و جاده‌ای انواع وانت‌بار و نیسان به صورت غیراستاندارد و بیش از ظرفیت تعریف شده در قانون نسبت به حمل بار اقدام می‌کنند.

وی تصریح‌ کرد: این در حالی‌است كه حسب مقررات و ضوابط تعیین شده از سوی قانون‌گذار حداكثر طول بار مجاز برای انواع وانت‌بار و نیسان صرفاً برابر طول اتاق بار استاندارد آن بوده و هر میزان جلوآمدگی و یا بیرون ماندگی محموله از اتاق بار طراحی شده برای آن‌ها ممنوع است.

این مسئول ادامه داد: در همین خصوص برابر اعلام مسئولان راهنمایی و رانندگی استان به جهت عدم رعایت مقررات حمل بار از سوی برخی رانندگان متخلف، به كرات شاهد بروز حوادث ناگوار جانی و مالی در سطح استان بوده‌ایم. متأسفانه در این‌گونه تصادفات به‌علت اینكه راننده در حمل بار‌، ظرفیت‌، ابعاد و وزن مجاز را به ویژه در بحث حمل تیرآهن و میلگرد مراعات نکرده است‌، شاهد جابه‌جایی بار در تصادفات و ترمزهای ناگهانی و وارد شدن بار به اتاق دیگر خودروهای در حال تردد و به تبع آن حدوث جراحت و یا مرگ راننده و سرنشینان آن بوده‌ایم.

وی افزود: در همین رابطه هرچند نسبت به مشكلات اقتصادی و شرایط سخت شغلی رانندگان واقف بوده و لیكن یقیناً موضوع حفظ جان مردم عزیز و پیشگیری از وقوع حوادث جانی از اهمیت به سزایی برخوردار است‌، لذا تأكید می‌گردد حداكثر در بازه زمانی سه ماه از تاریخ این نامه‌، ترتیبی اتخاذ شود تا همه آهن‌فروشان استان با جایگزین کردن وسایط نقلیه مجاز برای حمل بار از حمل غیرقانونی بار با انواع وانت بار و نیسان به جد خودداری کنند.

دادستان زنجان اظهار کرد: در همین خصوص با امعان نظر به اینكه وسایط نقلیه اخیرالذكر برابر قوانین مربوطه صرفاً مجاز به حمل بار به اندازه ظرفیت و طول اتاق بار استاندارد خود می‌باشند، لذا مأموران پلیس‌راه و راهور مكلف‌اند پس از مهلت اعلامی در فوق به محض رؤیت هرگونه تخلف حمل بار از سوی رانندگان وسایط نقلیه مذکور نسبت به توقیف خودروی راننده متخلف اقدام کنند. به همین جهت مقرر است اتحادیه آهن فروشان زنجان در سطح كل استان به همه آهن‌فروشان موضوع معنونه را با قید این نكته كه: «در صورت عدم رعایت مقررات و ضوابط حمل بار به لحاظ میزان، ابعاد و وزن مجاز بار از سوی رانندگان انواع وانت‌بار، خودروی راننده متخلف توقیف خواهد شد»، ابلاغ نموده و نتایج ابلاغ نیز به این مرجع گزارش شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا علاوه بر انجام موارد معنونه و الزام به رعایت ضوابط حمل بار از سوی آهن‌فروشان‌، اتحادیه مذكور با هماهنگی و همكاری دیگر مبادی مربوطه‌، ترتیبی اتخاذ نماید تا مردم نیز در حمل بار كم حجم خود متحمل هزینه گزاف نگردند. لذا در همین خصوص مقرر است اتاق اصناف نیز با همكاری نیروی انتظامی استان ضمن برگزاری جلسات مشترك تدابیر لازم را جهت اجرایی نمودن موارد قید شده در نامه اتخاذ و نتیجه به همراه مصوبات جلسه به این مرجع گزارش شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha