• یکشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95080200858
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل بیمه سلامت:

374 هزار نفر در ایلام بیمه‌ی سلامت هستند

374 هزار نفر در ایلام بیمه‌ی سلامت هستند

ایسنا/ایلام مدیرکل بیمه سلامت ایلام با بیان این‌که 374 هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش این بیمه هستند، این بیمه 15 میلیارد تومان به پزشکان بدهکار است که امیدواریم در اسرع وقت پرداخت شود.

دکتر «نورالدین رحیمی» با حضور در دفتر ایسنا، اظهار کرد: آگاهی مردم از خدمات بیمه‌ها مستلزم همکاری رسانه‌ها است تا مردم بدانند بیمه چه مشکلاتی را از سر راه آنان برمی‌دارد.

وی هدف بیمه سلامت را پوشش بیمه همگانی و تأمین منابع مالی پایدار و کاهش ریسک بیمه‌شدگان عنوان کرد و گفت: در سراسر کشور با آغاز طرح تحول سلامت 11 میلیون نفر در کشور شناسایی شدند.

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: 374 هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش این بیمه هستند و 240 هزار نفر روستایی و عشایری نیز در قالب نظام ارجاع خدمت می‌گیرند.

رحیمی تصریح کرد: هم‌اکنون پزشکان در روستاها و در برخی از روستاهای استان آزمایشگاه نیز وجود دارد و به بانوان خدمات آزمایشگاهی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این‌که از ابتدای طرح تحول سلامت 160 میلیارد تومان برای بخش سلامت استان هزینه شده اما برخی بدهی‌ها در این زمینه هنوز وجود دارد، تصریح کرد: در سال 1394، 100 میلیارد هزینه‌ خدمات سلامت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت با تأکید بر اهداف بیمه سلامت در توانمندسازی بیمه‌شدگان، کارکنان بیمه و مراکز طرف قرارداد، تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های نظام بیمه‌ای در کشور اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در زمینه‌ی درمان استان است.

رحیمی ادامه داد: متأسفانه برخی از مردم ایلام برای انجام برخی اعمال جراحی که در مرکز استان قابل انجام است به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند درحالی‌که هم امکانات و هم نیروی انسانی متخصص در استان وجود دارد که امیدواریم با فرهنگ‌سازی جلو این رویه گرفته شود و شهروندان متحمل هزینه‌های گران‌تر نشوند.

وی با تأکید بر اینکه ما به‌عنوان مدافع حقوق بیمه‌شده بر کمیت و کیفیت خدمات انجام‌شده نظارت می‌کنیم، تصریح کرد: توانمندسازی مردم از طریق افزایش آگاهی‌های عمومی به آنان مطمئناً در این موضوع مهم تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت میزان بدهی این بیمه در استان را 15 میلیارد تومان اعلام کرد و ضمن قدردانی از همکاری پزشکان باوجوداین مشکلات، گفت: امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت نسبت به پرداخت این بدهی‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha