• یکشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95080200988
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

استاندار اسبق اصفهان:

تغییرات در هیئت دولت پاسخی به خواست جامعه بود

تغییرات در هیئت دولت پاسخی به خواست جامعه بود

ایسنا/اصفهان استاندار اسبق اصفهان گفت: رییس جمهور احساس کرد که ضرورت دارد در سطوح فرهنگی، ورزشی و آموزشی تغییرات لازم را صورت دهد تا این سطوح با دولت هماهنگ و دستگاه‌های نظام با این تغییرات تقویت شوند.

محمود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، درباره تحولات اخیر در هیئت دولت، اظهار کرد: تغییراتی که هم‌اکنون در دولت به وجود آمده است در رده‌های سیاسی و فرهنگی است. شاید خیلی‌ها انتظار داشتند این تغییرات در بخش اقتصادی نیز رخ دهد. البته اگر قرار بود این تغییر در بخش اقتصادی رخ دهد باید در آغاز سال سوم ریاست جمهوری آقای روحانی (پایان سال 94) رخ می‌داد.

وی افزود: این حق هر مدیری است که تغییرات لازم را در زیر مجموعه خود اعمال کند و روحانی نیز از این حق برخوردار است. رییس جمهور احساس کرد که ضرورت دارد در سطوح فرهنگی، ورزشی و آموزشی تغییرات لازم را صورت دهد تا این سطوح با دولت هماهنگ و دستگاه‌های نظام با این تغییرات تقویت شوند.

استاندار اسبق اصفهان بابیان اینکه اعتقاد دارم این تغییرات تبدیل به احسن خواهد شد، گفت: با توجه به گزینه هایی که برای سه وزارتخانه مطرح شده‌اند این تغییرات به سود کشور و دولت خواهد بود. آقای نجفی برای وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهد شد که با توجه به سابقه مدیریتی خوبی که در دولت‌های هاشمی و خاتمی داشته است می‌تواند این وزارتخانه مهم را اداره کند، ضمن اینکه یک حس خوبی نسبت به ایشان در بین فرهنگیان و کادر آموزش و پرورش وجود دارد.

حسینی به گزینه مطرح شده برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: آقای صالحی امیری برای این وزارتخانه مطرح شده است که با توجه به مطالعات زیاد ایشان در حوزه اجتماعی و اقوام ایرانی اعتقاد دارم گزینه مناسبی برای وزارت ارشاد است.

وی افزود: صالحی امیری همچنین شناخت خوبی از عناصر فرهنگی کشور دارد و می‌تواند به شکل قانون‌مند در وزارت ارشاد کار کند و از دخالت افراد ناآگاه در این وزارتخانه جلوگیری کند.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: برای وزارت ورزش و جوانان آقای سلطانی فر معرفی شده است که مدیر موفقی بوده و سابقه استاندار بودن را نیز دارد.

حسینی  گفت: این تغییر و تحولات در هیئت دولت به‌نوعی یک پاسخ به خواست جامعه نیز بود. مردم انتظار داشتند تغییراتی در کابینه رخ دهد. البته این تغییرات نباید زمینه‌ای برای تخریب دیگر مدیران فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: به احتمال قوی مجلس به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد خواهد داد. بدون شک نمایندگان سوالاتی را مطرح خواهند کرد و جلسه رأی اعتماد خیلی آرام نخواهد بود. گزینه‌های مطرح شده آن‌قدر اعتبار دارند که رأی اعتماد بیاورند. اعتقاد دارم که نجفی خیلی راحت‌تر از دو گزینه دیگر رأی اعتماد می‌گیرد. درباره وزارت ارشاد ممکن است بحث‌هایی در مجلس در بگیرد.

این فعال اصلح طلب گفت: کشور در مقطع کنونی نیاز به انسجام دارد و همه گروه‌های سیاسی باید در جهت وحدت در کشور گام بردارند تا کارها بلاتکلیف نماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha