• دوشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95080301845
  • خبرنگار : 71480

حبیبی در مراسم تقدیر از عوامل سریال معمای شاه:

موتلفه اسلامی دنبال تشکیل جامعه نمونه اسلامی است

موتلفه اسلامی دنبال تشکیل جامعه نمونه اسلامی است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مراحل تاسیس حزب موتلفه اسلامی برای مقابله با تفکرات مارکسیستی گفت: ویرایش نهایی اساسنامه موتلفه اسلامی را شهید بهشتی انجام داد.

به گزارش ایسنا، محمدنبی حبیبی در مراسم تقدیر از کارگردان و عوامل سریال معمای شاه، اظهار کرد: ما هیچ انسان فاقد یک نظریه و ایدئولوژی نداریم حتی کسی که به پوچ‌گرایی هم اعلام پایبندی می‌کند طرفداری یک ایدئولوژی است. معتقدم ارزیابی بهتر مبارزان را در این چارچوب می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به مقطع تاسیس تشکیلات موتلفه اسلامی با دستور امام خمینی(ره)، گفت: در آن دوره بخصوص در دانشگاه‌ها، مبارز بودن به معنای مارکسیست بودن تلقی می‌شد. مارکسیست‌ها در آن مقطع فکر شیطانی «دین افیون ملت‌هاست» را در دانشگاه‌های ما جا انداخته بودند و سال‌های سال برای القای این فکر شیطانی کار وسیعی انجام ‌دادند. تشکیلات موتلفه اسلامی در این زمان که غلبه تفکرات مارکسیستی موضوع مبرزی در فضای بسیاری از محافل دانشگاهی و غیردانشگاهی بود، شکل می‌گیرد. موتلفه اسلامی در آن زمان اعلام کرد ما بدنبال تشکیل جامعه نمونه اسلامی هستیم؛ این حرف یک حرف تمام عیار ایدئولوژیک است.

وی با بیان این‌که «ویرایش نهایی اساسنامه موتلفه اسلامی را شهید بهشتی انجام دادند»، خاطرنشان کرد: ایشان قبل و بعد از ویرایش این اساسنامه در کلاس‌های درسشان، حکومت اسلامی تدریس می‌کردند. موتلفه اسلامی در واقع پیروان راستین مکتبی بود که روی این جمله شیطانی دین افیون ملت‌هاست، خط بطلان کشید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که «جنگ و تقابل ایدئولوژیک همچنان ادامه دارد و خواهد داشت»، تصریح کرد: امروز غربی‌ها با تمام قوا برای مقابله با تفکر حکومت دینی با تفکر سکولاریستی به میدان آمده‌اند. غربی‌ها حتی یک گام فراتر برداشتند و معتقدند حکومت نباید ایدئولوژیک باشد.

وی گفت: این رطب خوردگانی که منع رطب می‌کنند، در تمام کشورهای‌شان بر مبنای لیبرال دموکراسی حکومت تشکیل داده‌اند. آیا درفرانسه که رعایت حجاب را برای دختر بچه های دبستانی بوسیله قانون منع می‌کنند یک کار ایدئولوژیک نیست؟ آیا این جمله جرج بوش که پس از ۱۱ سپتامبر گفت ما در آغاز یک جنگ صلیبی هستیم ایدئولوژیک نبود؟ آیا سخن نخست وزیر فرانسه که در مقطعی گفت ما در افغانستان مشغول جنگ صلیبی هستیم هم ایدئولوژیک نیست؟ این نصیحتی که به ما می‌کنند و می‌گویند حکومت اصلا نباید ایدئولوژیک باشد، از آن حرف‌هایی است که هیچ پایه‌ای حتی در ذهن آلوده خودشان هم ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست مسلمانان با این حرف هایی که غربی‌ها القا می‌کنند از این میدان ایدئولوژیک متقن بیرون بروند، اظهار کرد: ما بر سر عقیده خود به هر قیمتی ایستاده‌ایم. وزیر اسبق دفاع آمریکا می‌گفت من شنیدم مسلمانان چیزهایی دارند به نام «تسبیح» و کلماتی می‌گویند به نام «ذکر»؛ انقدر از این تسبیح ها بچرخانند تا دستشان پینه بزند و انقدر سجده کنند تا پیشانی‌هایشان هم پینه ببندد ولی ما با تسبیح و سجده مشکلی نداریم بلکه با مفاهیمی همچون جهاد و حکومت اسلامی مخالفت داریم.

حبیبی با تاکید بر این‌که «غربی‌ها می‌گویند نماز بخوانید، روزه بگیرید و هر قدر می‌خواهید ذکر بگویید اما ادعای حکومت نداشته باشید»، تصریح کرد: البته ما حکومتی که افرادی آن را تشکیل دهند و در آن به واجبات و احکام الهی بی‌توجهی کنند، حکومت اسلامی نمی‌دانیم و پای این جریان هم بخصوص پس از انقلاب اسلامی یک ملت ایستاده است.

وی افزود: اگر کسی مبنای عقیدتی نداشته باشد و بخواهد حکومت تشکیل دهد، حتی حاضر نیست یک سیلی بخورد. شهدای ۲۶ خرداد سال ۴۴ موتلفه اسلامی با عقاید کامل به مبانی اسلامی به میدان آمدند و مردانه هم ایستادند.

وی با تقدیر از عوامل سریال معمای شاه خاطرنشان کرد: من از آقای محمدرضا ورزی و همکاران محترمشان تشکر می‌کنم که با نشان دادن تاریخ انقلاب اسلامی درواقع یک ایدئولوژی را که در مقابل همه تفکرات التقاطی، سکولاریستی، ماتریالیستی و مارکسیستی ایستاده است، به نمایش گذاشتند.

در ادامه این مراسم، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: حقیقتا جای خالی کارهای هنری در بازنمایی تاریخ پرتلاطم و پرحادثه کشورمان محسوس بود و است و از تاریخ یکصد سال اخیر می‌توان سوژه‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری استخراج کرد. امروز تاریخ با سوژه های سخاوتمندانه خود به هنر وام می‌دهد و هنرمند واقعی و تیزبین کسی است که بتواند این سوژه های خاص سینمایی را شکار کند.

وی با تقدیر از عوامل سریال معمای شاه گفت: سناریو نویسان و محققان تاریخی این سریال کار بسیار ارزشمندی ارائه دادند و توانستند حداکثر وفاداری به تاریخ را در این مجموعه تلویزیونی حفظ کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هنرمندی کارگردان و منظومه بزرگی از بازیگران که در این سریال نقش آفرینی کردند، شایسته تقدیر است. این سریال از طیف وسیعی از اهالی هنر و بازیگری برخوردار بود. شاید ناسپاسی باشد اگر نقش برجسته گریمورهایی که در این سریال چهره‌های تاریخی را برای مخاطب باورپذیرتر کردند نادیده بگیریم؛ گاهی شباهت گریم بازیگر یک نقش تاریخی در این سریال با چهره حقیقی آن شخصیت تاریخی اعجاب آور بود.

وی با بیان اینکه شاید در حق این سریال جفاهایی شده باشد، تصریح کرد: تجربه ما نشان می‌دهد که سریال‌ها باید هر شب و پشت سر هم پخش شوند. اشتباه اول این بود که پخش این سریال را فقط در یک روز از هفته متوقف کردند و این مسئله بازخورد خوبی هم نداشت.

صفارهرندی در پایان اظهار کرد: امیدوارم حق مطلب در دوره پخش جدید این سریال که هرشب از تلویزیون صورت می‌گیرد ادا شود و کسانی که موفق نشدند قسمت‌های گذشته را ببینند بتوانند از فرصت جدید بهتر استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha