• جمعه / ۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95080704806
  • منبع : نمایندگی ایلام

امام جمعه‌ی ایلام:

آموزش‌وپرورش وظیفه دارد دانش‌آموزان را بالنده و ارزش‌گرا تربیت کند

آموزش‌وپرورش وظیفه دارد دانش‌آموزان را بالنده و ارزش‌گرا تربیت کند

ایسنا/ایلام امام جمعه‌ی ایلام با بیان این‌که مشکل و دغدغه‌ی اصلی مردم گرانی، رکود اقتصادی و بیکاری است، گفت: این مشکلات با شعار حل نمی‌شوند بلکه باید از مردم کمک خواست و اقتصاد را همگانی کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت محمدحسین فهمیده  و روز نوجوان و هفته بسیج دانش‌آموزی، اظهار کرد: این نوجوان 13 ساله‌ی با بصیرت، با الهام‌گیری از فرهنگ عاشورا و نوجوان کربلا حضرت قاسم بن حسن در مصاف با یزید زمان جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

وی با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری احیاء شد، ادامه داد: امروز جوانان و نوجوانان باید با الگو قرار دادن فهمیده‌ها بهترین سرمایه‌ها را برای زندگی خود فراهم کنند و بر این اساس است که جوانان و نوجوانان عاشق اهل‌بیت در دفاع از حرم عاشقانه و عارفانه به شهادت می‌رسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر این‌که دشمن امروز از سلاح‌های پیشرفته‌ی ایران اسلامی هراسی ندارد بلکه ترس واقعی او از فرهنگ شهادت و ایثارگری است، ادامه داد: امروز نظام سلطه با نفوذ فرهنگی به‌دنبال منحرف کردن نسل جوان و نوجوان با امکاناتی مانند فضای مجازی است و درصدد است تا نسل آینده‌ساز را تحت القائات شیطانی خود قرار دهد که این رویکرد رسالت دستگاه عظیم آموزش‌وپرورش را بیش‌ از پیش حساس‌تر می‌کند.

امام‌جمعه‌ی ایلام افزود: آموزش‌وپرورش وظیفه دارد تا دانش‌آموزان امروز را بالنده و ارزش‌گرا بار بیاورد و آنان را به دو سلاح علم و تقوا مجهز و تحویل مراکز آموزش عالی بدهند.

لطفی در ادامه‌ی خطبه‌ها با بیان این‌که یکی از اهداف نظام سلطه پس از دوران دفاع مقدس اسلام‌هراسی در جهان و ایران‌هراسی در منطقه و تضعیف روحیه‌ی انقلابی در میان مسئولان است، تصریح کرد: خطر نفوذ فرهنگی دشمن به‌مراتب بیشتر است چون اگر این خطر در بین کارگزاران نفوذ کند ضربات و خسارت‌های جبران‌ناپذیری وارد خواهد کرد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌ها درباره‌ی واکنش مسئولان امنیتی در موضوع تعامل با آمریکا، گفت: این حرف‌ها بسیار خطرناک و در تضاد با گفتمان امام و انقلاب اسلامی است و علاوه‌بر این ایران در زمینه‌ی تعاملات بین‌المللی و روابط دیپلماسی خوب عمل کرده اما تعامل با آمریکایی که 36 سال است علیه ایران اسلامی عمل می‌کند معامله‌ی «میش با گرگ» است.

لطفی ادامه داد: ایران بزرگ‌ترین چالش برای آمریکاست و شاهد این مدعا محوریت موضوع ایران در مناظره‌های کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا است که اقتدار و اهمیت ایران را می‌رساند که امروز در اوج قدرت و محبوبیت بین‌المللی و تأثیرگذاری در معادلات جهانی است که نمونه‌ی آن را در عملیات موصل به‌خوبی می‌بینیم، بنابراین تعامل با آمریکایی که در هر صحنه‌ای به دنبال به چالش کشیدن ایران است معنایی ندارد.

وی ادامه داد: مشکل امروز جامعه‌ی ما عدم تعامل با آمریکا نیست، بلکه مشکل و دغدغه‌ی اصلی مردم گرانی، رکود اقتصادی، بیکاری است و دولت باید از ناکامی خود در وعده‌های اقتصادی با مرم صحبت کند. چرا رئیس‌جمهور می‌گوید معضل بیکاری قابل‌حل نیست در حالی‌که قرار بود این مشکلات صد روزه حل شوند اما پس از گذشت 1200 روز از عمر دولت مسئولان ارشد و تیم اقتصادی دولت اعلام عجز می‌کنند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام با طرح این سؤال که چرا در طول این سه سال وقت کشور صرف برجام و توافق هسته‌ای شد؟ ادامه داد: اگر در این مدت حتی از ظرفیت‌های بالفعل ، نه بالقوه، استفاده و فرصت‌ها صرف اقتصاد مقاومتی می‌شد بیکاری به این اندازه نبود و شاهد تناقض‌گویی‌ها درزمینه‌ی وضعیت اقتصادی کشور نبودیم.

امام‌جمعه ایلام گفت: از طرفی برخی مسئولان از خروج از رکود می‌گویند و از طرفی شاهد تعطیلی کارخانجات هستیم که نمونه‌ی آن شهرک صنعتی ششدار و شهرک‌های صنعتی شهرستان‌ها است، ببینید چند درصد از این صنایع بزرگ و کوچک آنها فعال است؟ این مشکلات با شعار حل نمی‌شود. باید دغدغه‌ی اصلی مردم را دید و از آنان کمک خواست و اقتصاد را همگانی کرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شاهد سرقت‌های نجومی هستیم به‌گونه‌ای که سرقت 8000 میلیارد از صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان رکورد را شکست، در این صندوق 700 میلیارد تومان وام داده‌شده است، آن‌هم از پولی که متعلق به فقیرترین قشر کارمند جامعه است، این چه وضعی است، بعد عده‌ای فقط با فرافکنی دستگاه‌های امنیتی را زیر سئوال می‌برند که نمی‌گذارند با آمریکا تعامل داشته باشیم. این هم تعامل با آمریکا که نتیجه‌ای جز امتیازدهی در فعالیت‌های هسته‌ای نداشت.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام یادآور شد: باید با کمال شجاعت و صداقت بگوئید موفق نبوده‌ایم و فرافکنی و دیگران را متهم کردن و شانه از بار مسئولیت خالی کردن ره به جایی نمی‌برد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha